Macintosh stoot Britse activiteiten af

Macintosh stoot Britse activiteiten af

Het Nederlandse modeconcern Macintosh heeft zopas de verkoop van zijn Britse activiteiten afgerond. De totale omzet daalde in het derde kwartaal opnieuw, maar op vergelijkbare basis was er wel sprake van groei - met dank aan België.

Enorme groei in Belgische online verkoop

Macintosh verkocht zijn afdeling Fashion UK, die bestaat uit Jones Bootmaker en de Britse vestigingen van Brantano, voor 17 miljoen euro aan Alteri Investors. Dat bedrag, aan de onderkant van de verwachtingen, zal gebruikt worden voor schuldaflossing. Ondertussen is Macintosh nog altijd op zoek naar een overnemer voor Kwantum.

 

De totale omzet van Macintosh daalde in het derde kwartaal met 4,4% naar 108,4 miljoen euro. Macintosh heeft in dat jaar tijd wel 60 winkels gesloten, waardoor er toch sprake was van een vergelijkbare omzetstijging van 1,8%. In september alleen was er zelfs sprake van een vergelijkbare omzet die 9% hoger lag dan een jaar eerder. Grote uitschieter was de online verkoop in België, die met liefst een derde de hoogte in ging.

 

"De eerste effecten van de transformatieprogramma's zijn zichtbaar in de directere aansturing van de winkels en in de collecties. Met de verkoop van Nea International in april en Fashion UK deze week hebben we ook belangrijke stappen gezet in de strategie om focus op de Benelux schoenenmarkt te realiseren", zegt Kurt Staelens, CEO van Macintosh.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top