Macintosh stoot Britse activiteiten af

Macintosh stoot Britse activiteiten af

Het Nederlandse modeconcern Macintosh heeft zopas de verkoop van zijn Britse activiteiten afgerond. De totale omzet daalde in het derde kwartaal opnieuw, maar op vergelijkbare basis was er wel sprake van groei - met dank aan België.

Enorme groei in Belgische online verkoop

Macintosh verkocht zijn afdeling Fashion UK, die bestaat uit Jones Bootmaker en de Britse vestigingen van Brantano, voor 17 miljoen euro aan Alteri Investors. Dat bedrag, aan de onderkant van de verwachtingen, zal gebruikt worden voor schuldaflossing. Ondertussen is Macintosh nog altijd op zoek naar een overnemer voor Kwantum.

 

De totale omzet van Macintosh daalde in het derde kwartaal met 4,4% naar 108,4 miljoen euro. Macintosh heeft in dat jaar tijd wel 60 winkels gesloten, waardoor er toch sprake was van een vergelijkbare omzetstijging van 1,8%. In september alleen was er zelfs sprake van een vergelijkbare omzet die 9% hoger lag dan een jaar eerder. Grote uitschieter was de online verkoop in België, die met liefst een derde de hoogte in ging.

 

"De eerste effecten van de transformatieprogramma's zijn zichtbaar in de directere aansturing van de winkels en in de collecties. Met de verkoop van Nea International in april en Fashion UK deze week hebben we ook belangrijke stappen gezet in de strategie om focus op de Benelux schoenenmarkt te realiseren", zegt Kurt Staelens, CEO van Macintosh.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top