Marks & Spencer komt terug naar Brussel

Marks & Spencer komt terug naar Brussel

De Britse modeketen Marks & Spencer komt opnieuw naar ons land. De eerste winkel komt er in de voormalige Heron Plaza aan de Guldenvlieslaan in Brussel. De precieze openingsdatum is nog niet bekend. Het concern had geen fysieke Belgische winkel meer sinds 2001, maar opende vorig jaar wel al terug een webwinkel.

Groeien buiten Groot-Brittannië

De terugkeer naar België past in de strategie van Marks & Spencer om een groot deel van zijn inkomsten buiten thuisland Groot-Brittannië te behalen. Nu is die bijdrage van het buitenland zowat tien procent van de omzet, maar op termijn moet dat twintig of zelfs dertig procent worden, liet topman Stuart Rose al verstaan.

 

De opening van de winkel in de Guldenvlieslaan kan de eerste in een nieuwe reeks worden. Marks & Spencer start immers ook een Belgisch hoofdkantoor in de Brusselse Koningsstraat. Tot 2001 had de modegroep hier vier fysieke winkels, maar die werden allemaal gesloten omdat toenmalig bedrijfsleider Luc Vandevelde zich wegens financiële moeilijkheden wilde terugplooien op de thuismarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top