Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO

Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO

Lingeriebedrijf Marlies Dekkers heeft Eppo Van Berckelaer benoemd tot CEO. De nieuwe topman werkte eerder voor O'Neill en Coca-Cola en is de "gedreven CEO die het bedrijf nodig heeft", aldus de Nederlandse ontwerpster.

Groeien via e-commerce...

De aanstelling van een nieuwe CEO is meteen een van de eerste grote beslissingen van Karmijn Kapitaal. Dat Nederlandse fonds zorgde voor de doorstart van het lingeriemerk, nadat Marlies Dekkers in augustus vorig jaar de boeken had moeten neerleggen.

 

Van Berckelaer zal vooral de e-commerce uitbouwen, zo blijkt uit het persbericht: "Marlies Dekkers is een nieuwe weg ingeslagen, met een strategie die e-commerce als belangrijke pijler heeft. Zo wordt duidelijke groei voorzien via webshops. De eigen webshop op de site van Marlies Dekkers zal een sterkere rol vervullen bij merkbeleving, consumentenoriëntatie en verkoop."

 

... én exclusief retailnetwerk

Tegelijk werkt de nieuwe CEO ook aan een terugkeer naar de retail: "Als onderdeel van de nieuwe strategie is de samenwerking met een exclusief retailnetwerk (fysieke winkels en online) van grote waarde. Deze samenwerking wordt de komende tijd met enkele retailpartners verder vormgegeven."

 

De groep gaat daartoe de komende maanden volop investeren in IT-systemen, zodat niet alleen de webshop maar ook de retailpartners "sneller en flexibeler kunnen inspelen op de wensen van de klant".

 

Marlies Dekkers gelooft er alvast in: "Het bedrijf heeft een gedreven CEO nodig die de nieuwe strategie kan realiseren door kennis, ervaring en een eigen visie. Eppo en ik hebben veel raakvlakken in onze ideeën over hoe we het merk verder gaan uitbouwen. Door onze goede klik zullen we een sterk team vormen, we vullen elkaar goed aan."

 

Eppo Van Berckelaer, die eerder voor O'Neill en Coca-Cola werkte, kan bogen op een rijke ervaring in business development, e-commerce en marketing. "De markt van morgen vraagt om bedrijven met een efficiënt, flexibel en stabiel operationeel proces. Hierin zie ik kansen om meerwaarde te creëren voor onze klanten en retailpartners", aldus Van Berckelaer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top