Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO | RetailDetail

Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO

Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO

Lingeriebedrijf Marlies Dekkers heeft Eppo Van Berckelaer benoemd tot CEO. De nieuwe topman werkte eerder voor O'Neill en Coca-Cola en is de "gedreven CEO die het bedrijf nodig heeft", aldus de Nederlandse ontwerpster.

Groeien via e-commerce...

De aanstelling van een nieuwe CEO is meteen een van de eerste grote beslissingen van Karmijn Kapitaal. Dat Nederlandse fonds zorgde voor de doorstart van het lingeriemerk, nadat Marlies Dekkers in augustus vorig jaar de boeken had moeten neerleggen.

 

Van Berckelaer zal vooral de e-commerce uitbouwen, zo blijkt uit het persbericht: "Marlies Dekkers is een nieuwe weg ingeslagen, met een strategie die e-commerce als belangrijke pijler heeft. Zo wordt duidelijke groei voorzien via webshops. De eigen webshop op de site van Marlies Dekkers zal een sterkere rol vervullen bij merkbeleving, consumentenoriëntatie en verkoop."

 

... én exclusief retailnetwerk

Tegelijk werkt de nieuwe CEO ook aan een terugkeer naar de retail: "Als onderdeel van de nieuwe strategie is de samenwerking met een exclusief retailnetwerk (fysieke winkels en online) van grote waarde. Deze samenwerking wordt de komende tijd met enkele retailpartners verder vormgegeven."

 

De groep gaat daartoe de komende maanden volop investeren in IT-systemen, zodat niet alleen de webshop maar ook de retailpartners "sneller en flexibeler kunnen inspelen op de wensen van de klant".

 

Marlies Dekkers gelooft er alvast in: "Het bedrijf heeft een gedreven CEO nodig die de nieuwe strategie kan realiseren door kennis, ervaring en een eigen visie. Eppo en ik hebben veel raakvlakken in onze ideeën over hoe we het merk verder gaan uitbouwen. Door onze goede klik zullen we een sterk team vormen, we vullen elkaar goed aan."

 

Eppo Van Berckelaer, die eerder voor O'Neill en Coca-Cola werkte, kan bogen op een rijke ervaring in business development, e-commerce en marketing. "De markt van morgen vraagt om bedrijven met een efficiënt, flexibel en stabiel operationeel proces. Hierin zie ik kansen om meerwaarde te creëren voor onze klanten en retailpartners", aldus Van Berckelaer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top