Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO | RetailDetail

Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO

Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO

Lingeriebedrijf Marlies Dekkers heeft Eppo Van Berckelaer benoemd tot CEO. De nieuwe topman werkte eerder voor O'Neill en Coca-Cola en is de "gedreven CEO die het bedrijf nodig heeft", aldus de Nederlandse ontwerpster.

Groeien via e-commerce...

De aanstelling van een nieuwe CEO is meteen een van de eerste grote beslissingen van Karmijn Kapitaal. Dat Nederlandse fonds zorgde voor de doorstart van het lingeriemerk, nadat Marlies Dekkers in augustus vorig jaar de boeken had moeten neerleggen.

 

Van Berckelaer zal vooral de e-commerce uitbouwen, zo blijkt uit het persbericht: "Marlies Dekkers is een nieuwe weg ingeslagen, met een strategie die e-commerce als belangrijke pijler heeft. Zo wordt duidelijke groei voorzien via webshops. De eigen webshop op de site van Marlies Dekkers zal een sterkere rol vervullen bij merkbeleving, consumentenoriëntatie en verkoop."

 

... én exclusief retailnetwerk

Tegelijk werkt de nieuwe CEO ook aan een terugkeer naar de retail: "Als onderdeel van de nieuwe strategie is de samenwerking met een exclusief retailnetwerk (fysieke winkels en online) van grote waarde. Deze samenwerking wordt de komende tijd met enkele retailpartners verder vormgegeven."

 

De groep gaat daartoe de komende maanden volop investeren in IT-systemen, zodat niet alleen de webshop maar ook de retailpartners "sneller en flexibeler kunnen inspelen op de wensen van de klant".

 

Marlies Dekkers gelooft er alvast in: "Het bedrijf heeft een gedreven CEO nodig die de nieuwe strategie kan realiseren door kennis, ervaring en een eigen visie. Eppo en ik hebben veel raakvlakken in onze ideeën over hoe we het merk verder gaan uitbouwen. Door onze goede klik zullen we een sterk team vormen, we vullen elkaar goed aan."

 

Eppo Van Berckelaer, die eerder voor O'Neill en Coca-Cola werkte, kan bogen op een rijke ervaring in business development, e-commerce en marketing. "De markt van morgen vraagt om bedrijven met een efficiënt, flexibel en stabiel operationeel proces. Hierin zie ik kansen om meerwaarde te creëren voor onze klanten en retailpartners", aldus Van Berckelaer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.