McGregor lanceert nieuw winkelconcept in Amsterdam

McGregor lanceert nieuw winkelconcept in Amsterdam

Modemerk McGregor heeft in Amsterdam een nieuw filiaal geopend, dat werkt volgens een nieuw internationaal concept, waarbij de New York-lifestyle centraal komt te staan. Dit jaar worden er nog verschillende winkels aangepast naar het concept.

 

Internationale uitstraling

Het nieuwe concept moet volgens McGregor een eigentijdse en internationale uitstraling hebben met een sportief en comfortabel gevoel. “De uitstraling van het concept is een stijlvolle ode aan onze New Yorkse roots en de City-lifestyle van McGregor” aldus Jochem Vermaat, International Retail Director bij McGregor.

 

In het nieuwe concept verschijnen ook collecties voor mannen, vrouwen en kinderen. Per seizoen zullen er meerdere collecties in de winkels verschijnen. De winkel in Amsterdam is te vinden aan het Gelderlandplein.

 

McGregor Fashion Group werd in 1993 opgericht en omvat de merken McGregor, Gaastra en Adam Brandstore. De collecties van de merken zijn te vinden bij 150 eigen winkels, 300 shop-in-shops en meer dan 2.000 multibrandwinkels. Het bedrijf heeft een omzet van ongeveer 235 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top