Mickey Mouse valt voor het Belgische Twice As Nice | RetailDetail

Mickey Mouse valt voor het Belgische Twice As Nice

Mickey Mouse valt voor het Belgische Twice As Nice

Nadat eerder al Swarovski en Chopard in samenwerking met The Walt Disney Company een juwelencollectie op de markt brachten, krijgt nu het honderd procent Belgische Twice As Nice de eer om de populaire Mickey- en Minniefiguurtjes te verwerken in stijlvol moois.

Carte Blanche van Disney

Toen The Walt Disney Company Twice As Nice benaderde om een juwelencollectie te ontwikkelen, liet de beslissing niet lang op zich wachten. Twice As Nice ontwerpster Joanna Cacciola kreeg van Walt Disney carte blanche en ontwikkelde een vrij stoere collectie in staal, met daarnaast een iets of wat fijner assortiment in zilver en geel en roze goud.

 

Het resultaat is "Disney inspires Twice as Nice", een collectie van halskettingen, armbanden, ringen en oorbellen met een vintage-toets die vanaf april te koop is in alle Twice As Nice-verkooppunten.

 

Op en top Belgisch meets Amerikaanse reus

Het Belgische Twice As Nice zag in 1980 het levenslicht in Antwerpen en vervaardigt zijn uitgebreide assortiment juwelen uit zilver, staal en andere materialen. Het bedrijf beschikt over een netwerk van meer dan vijftig winkels in Europa, een webshop en is daarnaast te vinden in heel wat multibrandstores.

 

Twice as Nice werd de laatste vier jaar bovendien door het Belgische publiek beloond met de titel "Beste Winkelketen" in de categorie juweliers, uitgereikt door Q&A research.

 

Het beursgenoteerde The Walt Disney Company (TWDC) is niet alleen de grootste wereldwijde exploitant van themaparken, maar ook een van de grootste mediaconglomeraten ter wereld. Bovendien maakt het bedrijf deel uit van de top tien van grootste en sterkste merken ter wereld.   (GDW)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.