Moderetailers in Singapore mikken steeds meer op moslims | RetailDetail

Moderetailers in Singapore mikken steeds meer op moslims

Moderetailers in Singapore mikken steeds meer op moslims

Verschillende moderetailers in Singapore beginnen in te zien dat ze een nieuwe markt kunnen aanboren door zich meer te richten op moslims. Zo heeft onder andere Uniqlo in Singapore een collectie die zich richt op moslima’s.

 

Groeiende markt

Uniqlo is daarmee één van de eerste mainstreamretailers in Singapore die zich richten op de moslimmarkt. De Japanse retailer bekijkt of de collectie in de toekomst nog verder kan worden uitgebreid. Uniqlo verkoopt de collectie ook al in Maleisië, Indonesië en Thailand.

 

Ook online retailer Zalora, dat zijn hoofdkantoor in Singapore heeft, voegt elke maand 50 tot 60 nieuwe producten toe aan zijn collectie Zalia, die zich volledig richt op moslima’s.

 

Mode voor moslims is dan ook een opkomende markt. De sector had in 2013 een omzet van 266 miljard dollar (237 miljard euro) en analisten verwachten dat de markt groeit naar 484 miljard dollar (431 miljard euro) in 2019.

 

Singapore kan op dat vlak een belangrijke markt worden, aangezien ongeveer 15 procent van de bevolking moslim is. Retailers moeten daarbij wel uitkijken met streng religieuze moslims, die mogelijk niet tevreden zijn dat seculiere ketens bepaalde producten verkopen. Andere moslims zijn dan weer tevreden dat ketens als Uniqlo de culturele diversiteit onderkennen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.