Moose in the City wordt ambitieuze concept store

Moose in the City wordt ambitieuze concept store

Moose in the City, het nieuwste winkelconcept van Patrick Lathouwers (ex-AS Adventure) en Jan Van Hoof (ex-The North Face) opent op 19 augustus de deuren aan de Antwerpse IJzerenwaag, een zijstraat van de hippe Kammenstraat. Er wordt met man en macht getimmerd om de nieuwe store met uniek concept tijdig klaar te krijgen.

Eland in ‘t Stad

Moose in the City, letterlijk ‘Eland in de Stad’, wil het beste uit Scandinavië in de etalage zetten. Want, voor wie er mocht aan twijfelen, het Hoge Noorden heeft meer in huis dan alleen maar H&M en Ikea. “De rode draad doorheen al onze merken is dat ze een duidelijke geografische link hebben met Scandinavië”, zegt Patrick Lathouwers in de weekendeditie van Het Nieuwsblad. “Scandinavië staat voor kwaliteit, design en eigenzinnigheid, waarden die duidelijk in opmars zijn. We brengen liefst 52 merken uit het Hoge Noorden naar België, in de meest uiteenlopende gamma's. Sommige zullen zelfs exclusief bij ons te krijgen zijn.”

 

De 395m² grote shoppingzone wordt opgevat als een department store, licht Lathouwers een tipje van de sluier: “In de grote modeafdeling staan topmerken als FilippaK, Part Two en Björn Borg naast trendy, exclusieve merken als Tiger Of Sweden, The White Briefs, Kawasaki en Ilse Jacobsen. Ook de ski- en outdoorfan komt aan zijn trekken.”

Toch niet de zoveelste kledingwinkel

Maar Moose in the City verkoopt méér dan alleen maar fashion. “Met merken als String, Hay en Muuto brengen we bijvoorbeeld topdesign tegen betaalbare prijzen. Standaard Boekhandel stelt een ruim assortiment boeken over en uit Scandinavië samen, van reisgidsen over fotoboeken tot literatuur. Ook dé reisspecialist voor Scandinavië, North & Away uit Kapellen, krijgt hier een vaste stek.”

 

Er is zelfs plaats voor Volvo. Het Zweeds(-Chinese) automerk krijgt een heuse corner in Moose in the City, waar niet alleen tal van miniatuurreplica’s van legendarische Volvo’s te bewonderen zullen zijn, maar ook echte Volvo’s te koop staan: “Op de videowall krijg je alle info over het automerk. Via een touchscreen kan je je favoriete Volvo dan samenstellen: model, kleur, opties, enz. Daarna brengen we de klant in contact met de dealer uit zijn buurt. Want een auto verkopen is nog iets anders dan een designstoel of een skipak”, beseft Lathouwers.

Harmonie in verscheidenheid

Opvallend: Patrick Lathouwers noemt zichzelf geen Scandinaviëfreak. “Ik ging ooit op citytrip naar Kopenhagen en herinner me nog een legendarische sneeuwsafari, maar daar blijft het bij.” Waarom hij en zijn kompaan dan wel voor het Hoge Noorden gekozen hebben? “Mensen, dieren, natuur, geschiedenis en design gaan in Scandinavië harmonieus samen. Ze worden allemaal door elkaar beïnvloed, maar laten voldoende ruimte om zichzelf te ontwikkelen."

 

"Dat is ook het idee achter Moose in the City: een harmonieuze eenheid, met verschillende onderdelen. Daarnaast staat Scandinavië voor kwaliteit, verfijning en degelijkheid, waarden die in het huidige consumentengedrag te vaak uit het oog worden verloren, ook in ons land. Dit is een goed doordacht concept. Jan en ik hebben samen vijftig jaar ervaring in de winkelsector. We hebben flink wat department stores bezocht in hippe steden. Iets zegt ons dat dit het begin van iets moois wordt.”

Scandinavische look & feel

Uiteraard zal ook de winkel zelf het Scandinavië-gevoel vertolken: “We gebruiken veel grenenhout, witgelakte winkelrekken en grijze en rode planken om een Scandinaviëgevoel op te wekken. En de 35 berkenstammen die we momenteel aan het plaatsen zijn, zullen daar zeker toe bijdragen. De zilverberk is dé iconische boom van Scandinavië. Die mocht niet ontbreken in het interieur”, aldus nog Patrick Lathouwers.
 

Moose in the City, het nieuwste winkelconcept van Patrick Lathouwers (ex-AS Adventure) en Jan Van Hoof (ex-The North Face) opent op 19 augustus de deuren aan de Antwerpse IJzerenwaag, een zijstraat van de hippe Kammenstraat. Er wordt met man en macht getimmerd om de nieuwe store met uniek concept tijdig klaar te krijgen.

Eland in ‘t Stad

Moose in the City, letterlijk ‘Eland in de Stad’, wil het beste uit Scandinavië in de etalage zetten. Want, voor wie er mocht aan twijfelen, het Hoge Noorden heeft meer in huis dan alleen maar H&M en Ikea. “De rode draad doorheen al onze merken is dat ze een duidelijke geografische link hebben met Scandinavië”, zegt Patrick Lathouwers in de weekendeditie van Het Nieuwsblad. “Scandinavië staat voor kwaliteit, design en eigenzinnigheid, waarden die duidelijk in opmars zijn. We brengen liefst 52 merken uit het Hoge Noorden naar België, in de meest uiteenlopende gamma's. Sommige zullen zelfs exclusief bij ons te krijgen zijn.”

 

De 395m² grote shoppingzone wordt opgevat als een department store, licht Lathouwers een tipje van de sluier: “In de grote modeafdeling staan topmerken als FilippaK, Part Two en Björn Borg naast trendy, exclusieve merken als Tiger Of Sweden, The White Briefs, Kawasaki en Ilse Jacobsen. Ook de ski- en outdoorfan komt aan zijn trekken.”

Toch niet de zoveelste kledingwinkel

Maar Moose in the City verkoopt méér dan alleen maar fashion. “Met merken als String, Hay en Muuto brengen we bijvoorbeeld topdesign tegen betaalbare prijzen. Standaard Boekhandel stelt een ruim assortiment boeken over en uit Scandinavië samen, van reisgidsen over fotoboeken tot literatuur. Ook dé reisspecialist voor Scandinavië, North & Away uit Kapellen, krijgt hier een vaste stek.”

 

Er is zelfs plaats voor Volvo. Het Zweeds(-Chinese) automerk krijgt een heuse corner in Moose in the City, waar niet alleen tal van miniatuurreplica’s van legendarische Volvo’s te bewonderen zullen zijn, maar ook echte Volvo’s te koop staan: “Op de videowall krijg je alle info over het automerk. Via een touchscreen kan je je favoriete Volvo dan samenstellen: model, kleur, opties, enz. Daarna brengen we de klant in contact met de dealer uit zijn buurt. Want een auto verkopen is nog iets anders dan een designstoel of een skipak”, beseft Lathouwers.

Harmonie in verscheidenheid

Opvallend: Patrick Lathouwers noemt zichzelf geen Scandinaviëfreak. “Ik ging ooit op citytrip naar Kopenhagen en herinner me nog een legendarische sneeuwsafari, maar daar blijft het bij.” Waarom hij en zijn kompaan dan wel voor het Hoge Noorden gekozen hebben? “Mensen, dieren, natuur, geschiedenis en design gaan in Scandinavië harmonieus samen. Ze worden allemaal door elkaar beïnvloed, maar laten voldoende ruimte om zichzelf te ontwikkelen."

 

"Dat is ook het idee achter Moose in the City: een harmonieuze eenheid, met verschillende onderdelen. Daarnaast staat Scandinavië voor kwaliteit, verfijning en degelijkheid, waarden die in het huidige consumentengedrag te vaak uit het oog worden verloren, ook in ons land. Dit is een goed doordacht concept. Jan en ik hebben samen vijftig jaar ervaring in de winkelsector. We hebben flink wat department stores bezocht in hippe steden. Iets zegt ons dat dit het begin van iets moois wordt.”

Scandinavische look & feel

Uiteraard zal ook de winkel zelf het Scandinavië-gevoel vertolken: “We gebruiken veel grenenhout, witgelakte winkelrekken en grijze en rode planken om een Scandinaviëgevoel op te wekken. En de 35 berkenstammen die we momenteel aan het plaatsen zijn, zullen daar zeker toe bijdragen. De zilverberk is dé iconische boom van Scandinavië. Die mocht niet ontbreken in het interieur”, aldus nog Patrick Lathouwers.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top