Nettowinst Nike valt sterk terug

Nettowinst Nike valt sterk terug

Schoenenreus Nike heeft in het derde kwartaal van het boekjaar 2013/14 21 procent minder nettowinst geboekt dan een jaar eerder, ondanks het feit dat de omzet met bijna dertien procent steeg, naar 7 miljard dollar (5,1 miljard euro).

Groei bij Nike en Converse

De daling was vooral te wijten aan de verkoop van Umbro en Cole Haan een jaar eerder, die het Amerikaanse sportbedrijf een bedrag van 204 miljoen dollar (148 miljoen euro) opbrachten. Worden die inkomsten niet in rekening gebracht, dan steeg de winst van Nike met 3 procent naar 685 miljoen dollar (500 miljoen euro).

 

Met 6,6 miljard dollar (4,8 miljard euro, +14%) kwam het leeuwendeel van de omzet van het merk Nike zelf, terwijl Converse 420 miljoen dollar (305 miljoen euro) binnenbracht (+16%). Converse groeide vooral dankzij sterke resultaten in China, de Verenigde staten en het Verenigd Koninkrijk, terwijl Nike in elke regio een groei kon optekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top