Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam

Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam

Inditex is vast van plan om verder uit te breiden, en wel snel ook. De grootste kledingretailer ter wereld heeft een budget van 950 miljoen euro opzij gezet om dit jaar zowat 500 nieuwe winkels te openen en transformeren. Vrijdag heropende zo een Zarawinkel in Rotterdam en ook België was vorige week al aan de beurt.

Beursplein en City 2

Op het Beursplein in Rotterdam is op vrijdag 30 maart de Zarawinkel heropent volgens het nieuwe, globale concept van de keten. Eerder gingen op 23 maart ook de deuren van de Zarawinkel in winkelcentrum City 2, in de Nieuwstraat in Brussel, opnieuw open.


“Het is meteen een mooi voorbeeld van Zara’s vernieuwde architectuur en interieurdesign. De winkel heeft een verkoopoppervlakte van meer dan 1630 m² op één enkele verdieping, waar zowel de dames-, heren- als kindercollecties zijn verzameld,” zegt Annemie Menge, PR Manager voor Inditex België over de Brusselse heropening.

 

Eco-efficiënte winkels

Het nieuwe concept, dat twee weken geleden in New York is voorgesteld, hecht veel belang aan duurzaamheid en eco-efficiëntie. De winkels die de transformatie ondergaan, zouden op jaarbasis 30% minder energie en 50% minder water verbruiken dan de gemiddelde winkel. Ook de uitstoot van CO2 hoort te verlagen met meer dan 150 ton per jaar. Wat de inrichting betreft is gekozen voor vooral houten meubels, afgewerkt in neutrale kleuren en texturen die doen denken aan stoffen als linnen of zijde.


Inditex heeft meer dan 5200 winkels wereldwijd en acht modeconcepten: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe. In 2010 boekte de Spaanse groep een netto-omzet van meer dan 12,5 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top