Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam

Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam

Inditex is vast van plan om verder uit te breiden, en wel snel ook. De grootste kledingretailer ter wereld heeft een budget van 950 miljoen euro opzij gezet om dit jaar zowat 500 nieuwe winkels te openen en transformeren. Vrijdag heropende zo een Zarawinkel in Rotterdam en ook België was vorige week al aan de beurt.

Beursplein en City 2

Op het Beursplein in Rotterdam is op vrijdag 30 maart de Zarawinkel heropent volgens het nieuwe, globale concept van de keten. Eerder gingen op 23 maart ook de deuren van de Zarawinkel in winkelcentrum City 2, in de Nieuwstraat in Brussel, opnieuw open.


“Het is meteen een mooi voorbeeld van Zara’s vernieuwde architectuur en interieurdesign. De winkel heeft een verkoopoppervlakte van meer dan 1630 m² op één enkele verdieping, waar zowel de dames-, heren- als kindercollecties zijn verzameld,” zegt Annemie Menge, PR Manager voor Inditex België over de Brusselse heropening.

 

Eco-efficiënte winkels

Het nieuwe concept, dat twee weken geleden in New York is voorgesteld, hecht veel belang aan duurzaamheid en eco-efficiëntie. De winkels die de transformatie ondergaan, zouden op jaarbasis 30% minder energie en 50% minder water verbruiken dan de gemiddelde winkel. Ook de uitstoot van CO2 hoort te verlagen met meer dan 150 ton per jaar. Wat de inrichting betreft is gekozen voor vooral houten meubels, afgewerkt in neutrale kleuren en texturen die doen denken aan stoffen als linnen of zijde.


Inditex heeft meer dan 5200 winkels wereldwijd en acht modeconcepten: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe. In 2010 boekte de Spaanse groep een netto-omzet van meer dan 12,5 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top