Nieuwe winkelketen voor oprichter Coolcat

Nieuwe winkelketen voor oprichter Coolcat

Roland Kahn, die vooral bekend is als de oprichter van modeketen Coolcat, wil dit jaar nog een nieuwe keten openen die specifiek gericht is op vrouwen. Die keten gaat ook onmiddellijk in drie landen online verkopen.

 

“Gat in de markt”

Kahn vertelt in een interview met RTL Z dat hij hoopt te starten met vijf fysieke winkels, naast de webshop. "We hebben, denk ik, weer een gat in de markt gevonden”, stelt hij. De naam van de nieuwe keten blijft voorlopig nog geheim.

 

Roland Kahn staat momenteel al aan het hoofd van modebedrijf Excellent Retail Brands, dat de winkels van Coolcat, MS Mode, America Today en Sapph beheert, goed voor ongeveer 600 filialen verspreid over heel Europa. Vorig jaar haalden ze samen een omzet van bijna 500 miljoen euro, maar toch heeft het bedrijf volgens Kahn een moeilijk jaar achter de rug.

 

"Als het niet koud wordt en je verkoopt in november en december de helft aan winterjassen als normaal, dan hebben alle bedrijven daar last van”, weet hij te zeggen over de moeilijke marktomstandigheden. Daarnaast hebben ook zijn winkels last van de sterke positie van de dollar.

 

Toch is hij er van overtuigd dat de groep 2015 met winst heeft afgesloten. "We draaien als groep altijd winst. Ik denk dat dit jaar niet al mijn ketens winst maken. Ik kan het nog niet exact zeggen. Normaal gesproken ben je na zo’n slecht jaar al blij als je geen geld verliest."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top