RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nike loopt de vrouwen achterna met eigen winkelconcept

icon
Mode7 maart, 2018

Nike heeft het tegenwoordig op vrouwen gemunt: de schoenenfabrikant wil meer gaan inzetten op vrouwelijke ‘sneakerheads’, fans van sportschoenen, en wil zo zijn omzet bij vrouwen bijna verdubbelen tegen 2020.

 

Naar 11 miljard dollar omzet in damessegment

Sneakermerk Nike wil tegen 2020 voor 11 miljard dollar (9 miljard euro) verkopen in het vrouwensegment: dat is bijna dubbel zoveel als de 6,6 miljard dollar (5 miljard euro) die het vandaag aan vrouwenartikelen verkoopt. Het vrouwensegment groeit vandaag echter sneller dan de markt, wat Nike ertoe aanzet meer exclusieve producten en een eigen winkelconcept voor dames te lanceren.

 

In 2017 groeide de markt van sportschoeisel voor vrouwen met 5%, flink meer dan de 2% groei die het hele segment sportschoenen optekende. Ook concurrenten als Adidas en Zappos hebben de trend al begrepen, die ook daar al tot exclusieve collecties of samenwerkingen met vrouwelijke designers en beroemdheden heeft geleid.

 

Unlaced-retailconcept voor vrouwelijke ‘sneakerheads’

Nike wil meevaren op de golf met onder meer een eigen winkelconcept voor vrouwelijke sneakerfanaten. De schoenenproducent stelde het concept Unlaced voor op de Paris Fashion Week en brengt zo de tot nu toe aan mannen voorbehouden sneakerhead-formule naar vrouwen: dames vinden er nieuwe stijlen, een groter aanbod en de mogelijkheid om hun schoenen te personaliseren. 

 

Vanaf 27 maart is Unlaced online te vinden, vanaf de zomer wordt het ook fysiek uitgerold op shop-in-shoplocaties. De fysieke verkooppunten worden opgebouwd als een cirkelvormige ruimte gevuld met rekken schoenen, gesorteerd per kleur en trend. Het geheel, met alles van stevige sportschoenen tot roze trendsneakers, wordt afgewerkt – en vooral Instagram-waardig gemaakt – door een grote draaistoel in het midden.

 

“Het idee om vrouwen toegang te geven tot hun favoriete sneakers en het beste van Nike is iets waar we sterk mee zijn begaan”, legt Julie Igarashi, vicevoorzitter en creatief directeur van NikeWomen, uit. Andere initiatieven om meer vrouwelijke consumenten aan te spreken, zijn onder andere een nieuwe gespecialiseerde sportbeha, een breder aanbod in grotere maten en de prijswinnende Nike Pro Hijab voor professioneel sportende moslima’s.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode17 december, 2025
    VanHaren lanceert digitaal getrouwheidsprogramma in België en Nederland

    VanHaren rolt een nieuw loyaliteitsprogramma uit in z'n app, zowel in Nederland als in België. Leden genieten van een welkomskorting, exclusieve aanbiedingen, digitale kortingsbonnen, een lageprijsgarantie en praktische tools.

  • icon
    Mode16 december, 2025
    Omoda neemt Drents Mijn Modewereld over

    Omoda neemt op 1 januari Mijn Modewereld in De Wolden over. Die modewinkel van 8000 m² is een van de grootste van zijn soort in Nederland en biedt meer dan 300 merken aan. CEO Jan Baan spreekt van “een fantastische stap”.

  • icon
    Mode16 december, 2025
    Kiabi viert tien jaar België met zes nieuwe winkels

    Kiabi is in 2026 tien jaar in België, en wil dat vieren met expansie: het Franse modelabel wil op de vroegere Cora-sites vijf nieuwe winkels openen, renoveert zijn eerste flagshipstore in Docks en gaat voor een nieuw logo. De investeringen moeten compenseren voor de wankelende Franse modemarkt.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN