Nissim NV is dood, leve Olivier Strelli | RetailDetail

Nissim NV is dood, leve Olivier Strelli

Nissim NV is dood, leve Olivier Strelli

Nissim, de groep boven Olivier Strelli, kapt er definitief mee: de 22 kledingwinkels gaan dicht en 50 mensen verliezen hun baan. "Dit betekent echter niet het einde van de merknaam Olivier Strelli", laat Olivier Israël, de zoon van de stichter, weten.

Einde van de kledingcollectie

Nissim is de NV die de dames- en herencollecties van Olivier Strelli creëerde, produceerde en commercialiseerde. "Boven op de economische moeilijkheden waarmee onze volledige sector te kampen heeft, heeft de Nissim NV verschillende tegenslagen gekend de voorbije 2 jaren", schrijft de huidige topman Olivier Israël, de zoon van stichter en ontwerper Nissim Israel.

 

"Ondanks de aanvraag tot overdracht van de vennootschap in februari 2012, moet het bedrijf de activiteiten met betrekking tot de kleding stopzetten. Dit heeft als zwaar gevolg het sluiten van de winkels en de afdanking van het personeel." Gedurende de afgelopen maanden heeft Olivier Israël er naar eigen zeggen alles aan gedaan om de firma te redden.

 

Doorstart met accessoires

"Dit betekent echter niet het einde van de merknaam Olivier Strelli", maakt het merk zich sterk in een persbericht: "De overname van de merknaam door Olivier Israël geeft de mogelijkheid tot herlancering in een andere, meer aangepaste vorm die beantwoordt aan de noden van de markt. De licentiehouders van Olivier Strelli zijn klaar voor de uitdaging en zetten vol overgave hun collecties verder", klinkt het.

 

De horloges, de schoenencollecties voor heren, dames en kinderen en de Home-collecties (behangpapier, tapijten, bad- en strandlakens, de beddencollectie en het bedlinnen) zullen dus verder ontwikkeld en gecommercialiseerd worden. "Ook de Strelli-sjaals, het bekendste product van het huis, zullen verder in België geproduceerd worden en deze zijn nog steeds ontworpen door Nissim Israël, stichter van Olivier Strelli. De nieuwe sjaals zullen beschikbaar zijn vanaf deze winter", aldus nog het persbericht.

 

Kop in kas

Voor het overige zijn de Israëls van plan zich in stilzwijgen te hullen: "Olivier Israël wenst momenteel geen verdere commentaar te geven", staat er te lezen. Meer zelfs: "Nissim Israël staat de pers niet toe om zijn foto te plaatsen naast artikels i.v.m. de Nissim NV, bedrijf dat hij verkocht in 2008."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.