Nissim NV is dood, leve Olivier Strelli

Nissim NV is dood, leve Olivier Strelli

Nissim, de groep boven Olivier Strelli, kapt er definitief mee: de 22 kledingwinkels gaan dicht en 50 mensen verliezen hun baan. "Dit betekent echter niet het einde van de merknaam Olivier Strelli", laat Olivier Israël, de zoon van de stichter, weten.

Einde van de kledingcollectie

Nissim is de NV die de dames- en herencollecties van Olivier Strelli creëerde, produceerde en commercialiseerde. "Boven op de economische moeilijkheden waarmee onze volledige sector te kampen heeft, heeft de Nissim NV verschillende tegenslagen gekend de voorbije 2 jaren", schrijft de huidige topman Olivier Israël, de zoon van stichter en ontwerper Nissim Israel.

 

"Ondanks de aanvraag tot overdracht van de vennootschap in februari 2012, moet het bedrijf de activiteiten met betrekking tot de kleding stopzetten. Dit heeft als zwaar gevolg het sluiten van de winkels en de afdanking van het personeel." Gedurende de afgelopen maanden heeft Olivier Israël er naar eigen zeggen alles aan gedaan om de firma te redden.

 

Doorstart met accessoires

"Dit betekent echter niet het einde van de merknaam Olivier Strelli", maakt het merk zich sterk in een persbericht: "De overname van de merknaam door Olivier Israël geeft de mogelijkheid tot herlancering in een andere, meer aangepaste vorm die beantwoordt aan de noden van de markt. De licentiehouders van Olivier Strelli zijn klaar voor de uitdaging en zetten vol overgave hun collecties verder", klinkt het.

 

De horloges, de schoenencollecties voor heren, dames en kinderen en de Home-collecties (behangpapier, tapijten, bad- en strandlakens, de beddencollectie en het bedlinnen) zullen dus verder ontwikkeld en gecommercialiseerd worden. "Ook de Strelli-sjaals, het bekendste product van het huis, zullen verder in België geproduceerd worden en deze zijn nog steeds ontworpen door Nissim Israël, stichter van Olivier Strelli. De nieuwe sjaals zullen beschikbaar zijn vanaf deze winter", aldus nog het persbericht.

 

Kop in kas

Voor het overige zijn de Israëls van plan zich in stilzwijgen te hullen: "Olivier Israël wenst momenteel geen verdere commentaar te geven", staat er te lezen. Meer zelfs: "Nissim Israël staat de pers niet toe om zijn foto te plaatsen naast artikels i.v.m. de Nissim NV, bedrijf dat hij verkocht in 2008."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan eindelijk een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top