Omzet Zeeman gestegen in 2016

Omzet Zeeman gestegen in 2016
Shutterstock

In 2016 is de omzet van winkelketen Zeeman met 3,4% gestegen naar 548,1 miljoen euro. In 2015 was er nog sprake van een lichte daling, maar nu gaat het dus opnieuw de goede richting uit. Dat is vooral te danken aan een aantal investeringen.

Opgefriste winkels

Zeeman investeerde vorig jaar 16,8 miljoen euro in het opfrissen en de inventaris van de winkels en in zijn informatica. Dat leverde dus succes: het aantal verkochte artikelen steeg in 2016 van 271,6 miljoen naar 273,3 miljoen

 

Daarnaast is ook werk gemaakt van de audits bij productielocaties in landen als Turkije, Bangladesh en India. Momenteel is bij 95% van hen een audit uitgevoerd, dit jaar moeten de overige 5% doorgelicht worden. In Bangladesh werd ook een consultant aangesteld om de fabrieken te helpen bij het doorvoeren van een aantal veranderingen. Zeeman heeft zich in 2016 ook aangesloten bij de Convenant Duurzame Kleding en Textiel. 

 

Het gebruik van plastic draagtassen is met 86% teruggedrongen, terwijl Zeeman nu 5,6% duurzame materialen gebruikt. In 2017 moet dat opgetrokken worden naar 10%. Vanaf 2017 zullen er ook zonnepanelen liggen op het dak van het distributiecentrum in Alphen aan den Rijn. Die panelen zullen alle benodigde elektriciteit voor het distributiecentrum en de kantoren kunnen leveren.

 

De keten heeft momenteel bijna 1.300 winkels in zeven landen en het heeft ook een eigen webwinkel in Nederland en België. Dit jaar zullen er nieuwe winkels geopend worden in Frankrijk en Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top