Omzet Zeeman gestegen in 2016

Omzet Zeeman gestegen in 2016
Shutterstock

In 2016 is de omzet van winkelketen Zeeman met 3,4% gestegen naar 548,1 miljoen euro. In 2015 was er nog sprake van een lichte daling, maar nu gaat het dus opnieuw de goede richting uit. Dat is vooral te danken aan een aantal investeringen.

Opgefriste winkels

Zeeman investeerde vorig jaar 16,8 miljoen euro in het opfrissen en de inventaris van de winkels en in zijn informatica. Dat leverde dus succes: het aantal verkochte artikelen steeg in 2016 van 271,6 miljoen naar 273,3 miljoen

 

Daarnaast is ook werk gemaakt van de audits bij productielocaties in landen als Turkije, Bangladesh en India. Momenteel is bij 95% van hen een audit uitgevoerd, dit jaar moeten de overige 5% doorgelicht worden. In Bangladesh werd ook een consultant aangesteld om de fabrieken te helpen bij het doorvoeren van een aantal veranderingen. Zeeman heeft zich in 2016 ook aangesloten bij de Convenant Duurzame Kleding en Textiel. 

 

Het gebruik van plastic draagtassen is met 86% teruggedrongen, terwijl Zeeman nu 5,6% duurzame materialen gebruikt. In 2017 moet dat opgetrokken worden naar 10%. Vanaf 2017 zullen er ook zonnepanelen liggen op het dak van het distributiecentrum in Alphen aan den Rijn. Die panelen zullen alle benodigde elektriciteit voor het distributiecentrum en de kantoren kunnen leveren.

 

De keten heeft momenteel bijna 1.300 winkels in zeven landen en het heeft ook een eigen webwinkel in Nederland en België. Dit jaar zullen er nieuwe winkels geopend worden in Frankrijk en Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Kingfisher ziet omzet weer dalen

17/08/2017

Doe-het-zelfgroep Kingfisher heeft er opnieuw een zwak kwartaal opzitten: de Brits-Franse groep heeft op beide thuismarkten te maken met een terugval en daarnaast weegt het herstructureringsplan op de resultaten.

Fikse winstdaling voor Geberit

17/08/2017

De Zwitserse sanitairspecialist Geberit zag zijn winst het voorbije halfjaar met bijna een vijfde dalen. Ook de omzet ging achteruit, zij het lichtjes.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Back to top