Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

De modekalender op zijn kop

Sinds 11 september om 11u11 dropt Capara, het modelabel van tweelingzussen Vera en Olivera Capara, maandelijks een eigen mini-collectie - zowel in de webshop capara-antwerp.com als in de winkels waar het merk vertegenwoordigd is. De elf verschillende items zijn steeds een beperkte tijd en in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar. “Mode is een snelbewegende sector, net als de wereld waarin onze klanten leven. De tijd is gekomen om de 21e eeuw op te roepen en de digitale wereld te omarmen. Onze klanten vragen unieke en onmiddellijke tevredenheid”, aldus de zussen. 

 

Die nieuwe aanpak betekent wel een radicale ommekeer in de ontwerp-, productie- en verkoopplanningen voor de ontwerpsters en hun retailpartners. “De voorbije twaalf maanden hebben we elke stap in het proces opnieuw moeten uitdenken, maar vandaag zijn we blij om de positieve reacties te zien van de retailers, met wie we hand in hand in dit avontuur stappen.”

 

Eigenzinnige en artistieke webshop

Elke kledinglijn draait rond een nieuw thema, en wordt tot leven gebracht met video’s. Er staan nog enkele samenwerkingen met artiesten, fotografen en stylisten op het programma. De bijzondere webshop kwam tot stand in samenwerking met Online Heroes en lijkt een artistieke kritiek op cameravoyeurisme.

 

De zussen werden in Sarajevo geboren, maar hebben zich in 2000 in Antwerpen gevestigd en werden daar aan de modeacademie opgepikt door Dries Van Noten. Ze werkten ook al voor Maison Martin Margiela, Delvaux, Raf Simons en Jil Sander. Vandaag concentreren ze zich op hun eigen kledinglijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top