Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode | RetailDetail

Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

De modekalender op zijn kop

Sinds 11 september om 11u11 dropt Capara, het modelabel van tweelingzussen Vera en Olivera Capara, maandelijks een eigen mini-collectie - zowel in de webshop capara-antwerp.com als in de winkels waar het merk vertegenwoordigd is. De elf verschillende items zijn steeds een beperkte tijd en in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar. “Mode is een snelbewegende sector, net als de wereld waarin onze klanten leven. De tijd is gekomen om de 21e eeuw op te roepen en de digitale wereld te omarmen. Onze klanten vragen unieke en onmiddellijke tevredenheid”, aldus de zussen. 

 

Die nieuwe aanpak betekent wel een radicale ommekeer in de ontwerp-, productie- en verkoopplanningen voor de ontwerpsters en hun retailpartners. “De voorbije twaalf maanden hebben we elke stap in het proces opnieuw moeten uitdenken, maar vandaag zijn we blij om de positieve reacties te zien van de retailers, met wie we hand in hand in dit avontuur stappen.”

 

Eigenzinnige en artistieke webshop

Elke kledinglijn draait rond een nieuw thema, en wordt tot leven gebracht met video’s. Er staan nog enkele samenwerkingen met artiesten, fotografen en stylisten op het programma. De bijzondere webshop kwam tot stand in samenwerking met Online Heroes en lijkt een artistieke kritiek op cameravoyeurisme.

 

De zussen werden in Sarajevo geboren, maar hebben zich in 2000 in Antwerpen gevestigd en werden daar aan de modeacademie opgepikt door Dries Van Noten. Ze werkten ook al voor Maison Martin Margiela, Delvaux, Raf Simons en Jil Sander. Vandaag concentreren ze zich op hun eigen kledinglijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top