Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

De modekalender op zijn kop

Sinds 11 september om 11u11 dropt Capara, het modelabel van tweelingzussen Vera en Olivera Capara, maandelijks een eigen mini-collectie - zowel in de webshop capara-antwerp.com als in de winkels waar het merk vertegenwoordigd is. De elf verschillende items zijn steeds een beperkte tijd en in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar. “Mode is een snelbewegende sector, net als de wereld waarin onze klanten leven. De tijd is gekomen om de 21e eeuw op te roepen en de digitale wereld te omarmen. Onze klanten vragen unieke en onmiddellijke tevredenheid”, aldus de zussen. 

 

Die nieuwe aanpak betekent wel een radicale ommekeer in de ontwerp-, productie- en verkoopplanningen voor de ontwerpsters en hun retailpartners. “De voorbije twaalf maanden hebben we elke stap in het proces opnieuw moeten uitdenken, maar vandaag zijn we blij om de positieve reacties te zien van de retailers, met wie we hand in hand in dit avontuur stappen.”

 

Eigenzinnige en artistieke webshop

Elke kledinglijn draait rond een nieuw thema, en wordt tot leven gebracht met video’s. Er staan nog enkele samenwerkingen met artiesten, fotografen en stylisten op het programma. De bijzondere webshop kwam tot stand in samenwerking met Online Heroes en lijkt een artistieke kritiek op cameravoyeurisme.

 

De zussen werden in Sarajevo geboren, maar hebben zich in 2000 in Antwerpen gevestigd en werden daar aan de modeacademie opgepikt door Dries Van Noten. Ze werkten ook al voor Maison Martin Margiela, Delvaux, Raf Simons en Jil Sander. Vandaag concentreren ze zich op hun eigen kledinglijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Kettle Chips opent pop-up in Antwerpen

04/12/2017

Het Britse chipsmerk Kettle Chips opent zijn eerste tijdelijke winkel in Europa. De primeur gaat naar de Kammenstraat in Antwerpen, waar shoppers in The Kettle Store hun eigen chips maken.

Back to top