Opnieuw moeilijk kwartaal voor Burberry | RetailDetail

Opnieuw moeilijk kwartaal voor Burberry

Opnieuw moeilijk kwartaal voor Burberry

Het Britse modehuis Burberry heeft opnieuw een moeilijk kwartaal achter de rug. In het derde kwartaal ging de omzet met slechts 1 procent de hoogte in en op vergelijkbare basis bleef de omzet zelfs status quo.

Minder Aziatische toeristen

De omzet van Burberry strandde in het derde kwartaal, dat eindigde op 31 december, op 603 miljoen pond (793 miljoen euro). De mindere resultaten in het derde kwartaal zijn vooral te wijten aan een terugval van de verkoop in Hongkong en Macau. In de winkels in Hongkong werd er maar liefst 20 procent minder omzet geboekt.

 

Zonder de inbreng van Hongkong en Macau zou de omzet van Burberry met drie procent zijn gestegen. In Japan ging de omzet immers zelfs met meer dan de helft omhoog na de opening van een nieuwe winkel.


De mindere resultaten in Hongkong zijn het gevolg van Chinese toeristen die er steeds minder uitgeven. Die toeristen zijn goed voor ongeveer 40 procent van de totale omzet van Burberry en een derde van die toeristen komt uit de Asia-Pacific regio.


In Europa was er sprake van gemengde resultaten. In Italië en Spanje was er een omzetstijging van meer dan 20 procent, maar in Frankrijk was er dan weer een terugval. Ook in het Verenigd Koninkrijk was de markt moeilijk, ook al vanwege minder toeristen uit Azië en het Midden-Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Back to top