Opnieuw moeilijk kwartaal voor Burberry

Opnieuw moeilijk kwartaal voor Burberry

Het Britse modehuis Burberry heeft opnieuw een moeilijk kwartaal achter de rug. In het derde kwartaal ging de omzet met slechts 1 procent de hoogte in en op vergelijkbare basis bleef de omzet zelfs status quo.

Minder Aziatische toeristen

De omzet van Burberry strandde in het derde kwartaal, dat eindigde op 31 december, op 603 miljoen pond (793 miljoen euro). De mindere resultaten in het derde kwartaal zijn vooral te wijten aan een terugval van de verkoop in Hongkong en Macau. In de winkels in Hongkong werd er maar liefst 20 procent minder omzet geboekt.

 

Zonder de inbreng van Hongkong en Macau zou de omzet van Burberry met drie procent zijn gestegen. In Japan ging de omzet immers zelfs met meer dan de helft omhoog na de opening van een nieuwe winkel.


De mindere resultaten in Hongkong zijn het gevolg van Chinese toeristen die er steeds minder uitgeven. Die toeristen zijn goed voor ongeveer 40 procent van de totale omzet van Burberry en een derde van die toeristen komt uit de Asia-Pacific regio.


In Europa was er sprake van gemengde resultaten. In Italië en Spanje was er een omzetstijging van meer dan 20 procent, maar in Frankrijk was er dan weer een terugval. Ook in het Verenigd Koninkrijk was de markt moeilijk, ook al vanwege minder toeristen uit Azië en het Midden-Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top