Opnieuw moeilijk kwartaal voor Burberry | RetailDetail

Opnieuw moeilijk kwartaal voor Burberry

Opnieuw moeilijk kwartaal voor Burberry

Het Britse modehuis Burberry heeft opnieuw een moeilijk kwartaal achter de rug. In het derde kwartaal ging de omzet met slechts 1 procent de hoogte in en op vergelijkbare basis bleef de omzet zelfs status quo.

Minder Aziatische toeristen

De omzet van Burberry strandde in het derde kwartaal, dat eindigde op 31 december, op 603 miljoen pond (793 miljoen euro). De mindere resultaten in het derde kwartaal zijn vooral te wijten aan een terugval van de verkoop in Hongkong en Macau. In de winkels in Hongkong werd er maar liefst 20 procent minder omzet geboekt.

 

Zonder de inbreng van Hongkong en Macau zou de omzet van Burberry met drie procent zijn gestegen. In Japan ging de omzet immers zelfs met meer dan de helft omhoog na de opening van een nieuwe winkel.


De mindere resultaten in Hongkong zijn het gevolg van Chinese toeristen die er steeds minder uitgeven. Die toeristen zijn goed voor ongeveer 40 procent van de totale omzet van Burberry en een derde van die toeristen komt uit de Asia-Pacific regio.


In Europa was er sprake van gemengde resultaten. In Italië en Spanje was er een omzetstijging van meer dan 20 procent, maar in Frankrijk was er dan weer een terugval. Ook in het Verenigd Koninkrijk was de markt moeilijk, ook al vanwege minder toeristen uit Azië en het Midden-Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.