RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Peek & Cloppenburg wil inzetten op premium

icon
Mode9 januari, 2018

In 2018 wil warenhuisketen Peek & Cloppenburg weer groeien. Hoewel de omzet in thuisland Duitsland stagneert, is het de bedoeling om de gemiddelde klantomzet te verhogen en meer in te zetten op premiummerken.

 

Omzet moet weer stijgen in 2018

Online platformen als Amazon en Zalando veranderen de modesector zo snel dat het steeds moeilijker wordt om de verwachtingen bij te houden, vertelt John Cloppenburg, medebedrijfsleider van de warenhuisgroep P&C Düsseldorf en zoon van topman Harro Uwe, aan het Duitse Handelsblatt. Twee keer per maand staat Cloppenburg zelf in de winkel in Düsseldorf om te weten te komen wat klanten nu precies zoeken en verwachten bij P&C. Hij is behalve het hoofd inkoop en premiummerken ook het gezicht van de familieonderneming. 

 

In Duitsland stagneert de warenhuisketen, geeft Cloppenburg toe, maar hij is ervan overtuigd dat de omzet in 2018 weer zal stijgen. De Duitse modegroep bestaat sinds 1911 uit twee verschillende entiteiten: Peek & Cloppenburg Düsseldorf en Peek & Cloppenburg Hamburg. De buitenlandse vestigingen, waaronder de Nederlandse en Belgische, vallen onder Peek & Cloppenburg Düsseldorf. De jaaromzet van P&C Düsseldorf bedraagt zo’n 1,5 miljard euro in Duitsland, het buitenland voegt daar nog 650 miljoen euro aan toe. 

 

Designercorners en shop-in-shops voor huismerk

“Het wordt belangrijk om de gemiddelde omzet per klant te verhogen”, zegt Cloppenburg. Dat wil hij doen door onder andere meer premiummerken te verkopen: zo is hij in gesprek met Furla en Kate Spade om het handtassenassortiment uit te breiden. Voor mannen werd recent nog een nieuwe designercorner toegevoegd, met merken zoals Marni en handgemaakte hemden uit Napels. Wellicht komen er bovendien meer schoenen in het assortiment.

 

Huismerken zijn nochtans goed voor een derde van de omzet bij P&C, en daar ziet Cloppenburg ook nog steeds groeipotentieel: “In elk van onze winkels openen we shop-in-shops van ons sterk ontwikkelde huismerk Jake’s”.

 

Ook online wil Cloppenburg de beleving verbeteren: “We hebben het potentieel van het internet aanvankelijk onderschat”, klinkt het, maar ondertussen is de webverkoop toch al goed voor bijna acht procent van de totale omzet op de Duitse thuismarkt. Onlangs heeft de modeketen als inhaalbeweging nog 100 miljoen euro in haar IT-infrastructuur geïnvesteerd.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode17 december, 2025
    VanHaren lanceert digitaal getrouwheidsprogramma in België en Nederland

    VanHaren rolt een nieuw loyaliteitsprogramma uit in z'n app, zowel in Nederland als in België. Leden genieten van een welkomskorting, exclusieve aanbiedingen, digitale kortingsbonnen, een lageprijsgarantie en praktische tools.

  • icon
    Mode16 december, 2025
    Omoda neemt Drents Mijn Modewereld over

    Omoda neemt op 1 januari Mijn Modewereld in De Wolden over. Die modewinkel van 8000 m² is een van de grootste van zijn soort in Nederland en biedt meer dan 300 merken aan. CEO Jan Baan spreekt van “een fantastische stap”.

  • icon
    Mode16 december, 2025
    Kiabi viert tien jaar België met zes nieuwe winkels

    Kiabi is in 2026 tien jaar in België, en wil dat vieren met expansie: het Franse modelabel wil op de vroegere Cora-sites vijf nieuwe winkels openen, renoveert zijn eerste flagshipstore in Docks en gaat voor een nieuw logo. De investeringen moeten compenseren voor de wankelende Franse modemarkt.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN