Primark wil tot 21u openblijven in Antwerpen | RetailDetail

Primark wil tot 21u openblijven in Antwerpen

Primark wil tot 21u openblijven in Antwerpen
Foto: fokke baarssen / Shutterstock.com

De nieuwe vestiging van Primark, die op 30 april opengaat op de Meir in Antwerpen, gaat (zeker) avondopeningen en (mogelijk) zondagopeningen testen. De Ierse keten wil zo de concurrentie met e-commerce aangaan.

 

Ruimere openingsuren, ook op zondag

Op weekdagen wil de Primark in Antwerpen de deuren openhouden tot 19u45 en op vrijdag is het zelfs de bedoeling om de deuren pas om 21u te sluiten. Er wordt bovendien gespeculeerd dat de vestiging elk zondag open zal zijn, al is dit nog niet officieel bevestigd. Er zouden plannen zijn om in december, januari en soldenmaand juli steeds op zondag te openen.

 

Met de ruimere openingsuren wil Primark meer klanten aantrekken, die zich anders tot e-commerce wenden. Zo wil de discounter bijvoorbeeld meer werkende gezinnen aanspreken. “Nu staan kopers op zondag voor een gesloten deur in winkelstraten, maar dat kan niet meer blijven duren”, zegt RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck daarover eerder al aan Het Laatste Nieuws. 

 

Consumenten worden het immers gewoon om 7 dagen op 7 en 24u op 24u te kunnen winkelen dankzij (mobiel) internet en zien zich uit tijdsgebrek genoodzaakt om buiten de klassieke openingsuren te shoppen. Primark zelf weigert als een van de enige grote retailketens nog steeds halsstarrig om een webshop te openen, maar probeert de 24/7-klanten nu dus toch wat tegemoet te komen door langer en meer open te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.