Promo Fashion heet precies een jaar Bel&Bo | RetailDetail

Promo Fashion heet precies een jaar Bel&Bo

Promo Fashion heet precies een jaar Bel&Bo

Bel&Bo logoBel&Bo viert zijn éénjarig bestaan. Vandaag (8 september) precies een jaar geleden werd de Belgische kledingketen Promo Fashion omgedoopt tot het modernere Bel&Bo. De retailer blikt tevreden terug op de naamsverandering en bijhorende nieuwe look.

Vernieuwde waarden en normen

Op 8 september 2010 maakten de 65 winkels van Promo Fashion de overgang naar Bel&Bo. De winkels kregen een nieuw kleedje, het merk en de collecties werden opgefrist en de opvallende naamsverandering met regenboogkleurig logo was de kers op de taart.

 

Aan de restyling ging een intensieve zoektocht van maar liefst twee jaar vooraf. Het was volgens zaakvoerder Michel Delfosse een zoektocht naar de juiste waarden en normen. En die heeft de keten uiteindelijk gevonden in ‘Bel&Bo’.

79% naambekendheid

"De verschillende onderzoeken liegen er niet om, zowel qua naambekendheid als qua winkelervaring scoort Bel&Bo hoog. Met een naambekendheid van 79% in Vlaanderen en 70% in Wallonië mogen we op een schitterende start rekenen", verkondigt Michel Delfosse trots.

 

Bel&Bo heeft 68 vestigingen verspreid over heel België, en is naar eigen zeggen nog in volle groei. De komende weken openen er alvast nieuwe winkels van het enseigne in Lochristi en Bree.

 

Bel&Bo logoBel&Bo viert zijn éénjarig bestaan. Vandaag (8 september) precies een jaar geleden werd de Belgische kledingketen Promo Fashion omgedoopt tot het modernere Bel&Bo. De retailer blikt tevreden terug op de naamsverandering en bijhorende nieuwe look.

Vernieuwde waarden en normen

Op 8 september 2010 maakten de 65 winkels van Promo Fashion de overgang naar Bel&Bo. De winkels kregen een nieuw kleedje, het merk en de collecties werden opgefrist en de opvallende naamsverandering met regenboogkleurig logo was de kers op de taart.

 

Aan de restyling ging een intensieve zoektocht van maar liefst twee jaar vooraf. Het was volgens zaakvoerder Michel Delfosse een zoektocht naar de juiste waarden en normen. En die heeft de keten uiteindelijk gevonden in ‘Bel&Bo’.

79% naambekendheid

"De verschillende onderzoeken liegen er niet om, zowel qua naambekendheid als qua winkelervaring scoort Bel&Bo hoog. Met een naambekendheid van 79% in Vlaanderen en 70% in Wallonië mogen we op een schitterende start rekenen", verkondigt Michel Delfosse trots.

 

Bel&Bo heeft 68 vestigingen verspreid over heel België, en is naar eigen zeggen nog in volle groei. De komende weken openen er alvast nieuwe winkels van het enseigne in Lochristi en Bree.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.