Recordomzet voor vanHaren Schoenen | RetailDetail

Recordomzet voor vanHaren Schoenen

Recordomzet voor vanHaren Schoenen

vanHaren Schoenen heeft in 2016 een recordomzet gehaald. Het groeide het voorbije jaar met 11,7 procent, terwijl de volledige schoenenmarkt in Nederland er met slechts 2 procent op vooruit is gegaan.

Expansie naar België

In totaal verkocht vanHaren in 2016 6,8 miljoen paar schoenen, goed voor een omzet van 179 miljoen euro, een recordbedrag.

 

“2016 was weer een fantastisch jaar voor vanHaren. We blijven van buiten naar binnen kijken om te weten waar onze klanten behoefte aan hebben en hoe wij als retailer onderscheidend kunnen blijven. Wij zijn blij om de waardering van onze klanten terug te zien in deze mooie resultaten”, aldus directeur Krein Bons.

 

Om de groei te blijven doorzetten, kiest vanHaren er voor om dit voorjaar ook de eerste drie Belgische winkels te openen en om ook de webshop beschikbaar te maken voor Belgische consumenten. De eerste winkelopening staat dit weekend gepland in Aalst.

 

“België is met ruim 11 miljoen inwoners een belangrijke markt welke wij graag bedienen. Hierdoor kunnen wij nog meer consumenten de mogelijkheid bieden om mooie schoenen te kopen met een uitstekende kwaliteit-/prijsverhouding”, zegt Robert Vos, directeur vanHaren België.

 

Nieuwe flagshipstore

Ook in Nederland blijft de expansie verder gaan. Zo worden er acht winkels verbouwd en vergroot en komen er twee nieuwe winkels in Rosmalen en Den Bosch. Op 7 april opent bovendien een flagshipstore van de keten aan de Nieuwendijk in Amsterdam. Die zal een winkeloppervlakte hebben van 528 vierkante meter en ruimte bieden aan 16.400 paar schoenen.

 

“Deze winkel biedt ons de mogelijkheid om in het hart van winkelend Amsterdam de consument te verrassen. Niet alleen met een uitgebreide collectie tegen een uitstekende kwaliteit- prijsverhouding maar ook met onze services”, aldus directeur Joost van Disseldorp.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.