Rihanna eist 4 miljoen euro van Topshop

Rihanna eist 4 miljoen euro van Topshop

Rihanna heeft Topshop gedagvaard omdat de Britse kledingketen T-shirts verkoopt met haar foto erop, zonder daarvoor toestemming te hebben gevraagd. De zangeres eist 5 miljoen dollar (een kleine 4 miljoen euro) schadevergoeding.

"We doen wat we willen"

De advocaten van de 25-jarige zangeres proberen al acht maanden tot een minnelijke schikking te komen met Topshop-eigenaar Arcadia Group, "maar ze bieden totnogtoe slechts 5.000 dollar" (nog geen 4.000 euro), vertelde een insider aan de New York Post.

 

"We doen wat we willen", zou de keten hebben laten weten aan het management van Rihanna. En juridisch gesproken kunnen ze wel eens gelijk hebben: naar eigen zeggen koopt Topshop de t-shirts van een leverancier die de afbeelding geheel rechtmatig van een fotograaf heeft gekocht. Dat de artieste geen cent krijgt, zou te verklaren zijn door een hiaat in de Britse wetgeving.

 

Desondanks houdt de zangeres voet bij stuk en is ze nu naar een Londense rechtbank gestapt. Volgens Rihanna en haar management gaat het "om het principe: ze maken misbruik van artiesten. Dit is pure uitbuiting". Al zal het feit dat de waanzinnig populaire zangeres een vet betaalde deal heeft met Armani en recent ook nog een kledinglijn heeft ontworpen voor River Island - een directe concurrent van Topshop in Groot-Brittannië - er ook wel voor een en ander tussenzitten.

 

Opvallend: in het handvol Amerikaanse vestigingen van Topshop zijn de bewuste T-shirts niet te koop. "Ze weten zeer goed waarom! In de VS zouden ze wél in de problemen komen", klinkt het nog in de entourage van het popidool.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top