Rihanna eist 4 miljoen euro van Topshop

Rihanna eist 4 miljoen euro van Topshop

Rihanna heeft Topshop gedagvaard omdat de Britse kledingketen T-shirts verkoopt met haar foto erop, zonder daarvoor toestemming te hebben gevraagd. De zangeres eist 5 miljoen dollar (een kleine 4 miljoen euro) schadevergoeding.

"We doen wat we willen"

De advocaten van de 25-jarige zangeres proberen al acht maanden tot een minnelijke schikking te komen met Topshop-eigenaar Arcadia Group, "maar ze bieden totnogtoe slechts 5.000 dollar" (nog geen 4.000 euro), vertelde een insider aan de New York Post.

 

"We doen wat we willen", zou de keten hebben laten weten aan het management van Rihanna. En juridisch gesproken kunnen ze wel eens gelijk hebben: naar eigen zeggen koopt Topshop de t-shirts van een leverancier die de afbeelding geheel rechtmatig van een fotograaf heeft gekocht. Dat de artieste geen cent krijgt, zou te verklaren zijn door een hiaat in de Britse wetgeving.

 

Desondanks houdt de zangeres voet bij stuk en is ze nu naar een Londense rechtbank gestapt. Volgens Rihanna en haar management gaat het "om het principe: ze maken misbruik van artiesten. Dit is pure uitbuiting". Al zal het feit dat de waanzinnig populaire zangeres een vet betaalde deal heeft met Armani en recent ook nog een kledinglijn heeft ontworpen voor River Island - een directe concurrent van Topshop in Groot-Brittannië - er ook wel voor een en ander tussenzitten.

 

Opvallend: in het handvol Amerikaanse vestigingen van Topshop zijn de bewuste T-shirts niet te koop. "Ze weten zeer goed waarom! In de VS zouden ze wél in de problemen komen", klinkt het nog in de entourage van het popidool.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top