Rihanna eist 4 miljoen euro van Topshop

Rihanna eist 4 miljoen euro van Topshop

Rihanna heeft Topshop gedagvaard omdat de Britse kledingketen T-shirts verkoopt met haar foto erop, zonder daarvoor toestemming te hebben gevraagd. De zangeres eist 5 miljoen dollar (een kleine 4 miljoen euro) schadevergoeding.

"We doen wat we willen"

De advocaten van de 25-jarige zangeres proberen al acht maanden tot een minnelijke schikking te komen met Topshop-eigenaar Arcadia Group, "maar ze bieden totnogtoe slechts 5.000 dollar" (nog geen 4.000 euro), vertelde een insider aan de New York Post.

 

"We doen wat we willen", zou de keten hebben laten weten aan het management van Rihanna. En juridisch gesproken kunnen ze wel eens gelijk hebben: naar eigen zeggen koopt Topshop de t-shirts van een leverancier die de afbeelding geheel rechtmatig van een fotograaf heeft gekocht. Dat de artieste geen cent krijgt, zou te verklaren zijn door een hiaat in de Britse wetgeving.

 

Desondanks houdt de zangeres voet bij stuk en is ze nu naar een Londense rechtbank gestapt. Volgens Rihanna en haar management gaat het "om het principe: ze maken misbruik van artiesten. Dit is pure uitbuiting". Al zal het feit dat de waanzinnig populaire zangeres een vet betaalde deal heeft met Armani en recent ook nog een kledinglijn heeft ontworpen voor River Island - een directe concurrent van Topshop in Groot-Brittannië - er ook wel voor een en ander tussenzitten.

 

Opvallend: in het handvol Amerikaanse vestigingen van Topshop zijn de bewuste T-shirts niet te koop. "Ze weten zeer goed waarom! In de VS zouden ze wél in de problemen komen", klinkt het nog in de entourage van het popidool.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top