Ruilbod tussen FNG Group en R&S Retail Group gelanceerd | RetailDetail

Ruilbod tussen FNG Group en R&S Retail Group gelanceerd

Ruilbod tussen FNG Group en R&S Retail Group gelanceerd

Het Nederlandse R&S Retail Group heeft het ruilbod op de overige aandelen van FNG Group officieel gelanceerd. Daarbij kunnen aandeelhouders van FNG Group hun aandelen inruilen voor aandelen van R&S Retail.

Vrijwillig overnamebod

Voor elk aandeel van FNG Group krijgen ze 17,2 nieuwe aandelen bij R&S, terwijl elk warrant van FNG 8,6 nieuwe aandelen waard is. Na de afronding van het ruilbod zal R&S 50 procent, plus één aandeel in handen houden. De raad van bestuur van FNG heeft zijn aandeelhouders alvast unaniem aangeraden om het bod te aanvaarden. Aandeelhouders zijn echter niet verplicht om de deal te aanvaarden, aangezien het over een vrijwillig overnamebod gaat. Voor de aandeelhouders die het bod niet aanvaarden zal een uitkoopregeling opgestart worden.

 

In maart raakte al bekend dat R&S Retail de meerderheid van de aandelen van FNG Group zou overnemen, al gaat het daarbij wel over een omgekeerde overname, aangezien de aandeelhouders van FNG de controle houden. Nu wil het dus ook alle overige aandelen in handen krijgen.

 

Optie op Brantano gelicht

Daarnaast wil R&S de optie op de overname van de schoenenketen Brantano activeren. Die keten werd na het faillissement van Macintosh overgenomen door drie ondernemers: Rens Van de Schoor van R&S, Dieter Penninckx van FNG en de familie Torfs. R&S nam daarbij een aankoopoptie op de keten, waarbij de drie ondernemers hun belangen in de keten zouden verkopen en vervolgens 5% van de groep R&S Retail ontvangen. R&S moet nu wachten op de goedkeuring van de financiële instellingen en de algemene vergadering van aandeelhouders om de overname af te ronden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Back to top