Sapph opent pop-up store in Utrecht

Sapph opent pop-up store in Utrecht

Het lingeriemerk Sapph opent in Utrecht een pop-up store om overtollige voorraad van de hand te doen. Het merk was met die voorraad blijven zitten na het faillissement van V&D, waar Sapph een shop-in-shop had.

Onderdeel van Coolinvestments

Daarnaast verkoopt Sapph zijn producten ook nog bij enkele outletstores, maar een gewoon fysiek filiaal heeft het merk niet in Nederland. Na het wegvallen van de shop-in-shop bij V&D op Hoog Catharijne in Utrecht zocht Sapph naar een oplossing om de spullen uit die winkel toch van de hand te doen.

 

Het gaat daarom al zeker tot het einde van de zomer een pand huren aan de Steenweg 9. Daarna wordt het contract waarschijnlijk nog verlengd tot het einde van het jaar. In de pop-up store zal de voorraad lingerie en badmode die bedoeld was voor de shop-in-shop verkocht worden.

 

Het merk Sapph is in handen van Coolinvestments van Roland Kahn, waartoe ook Coolcat en America Today behoren. Op een bepaald moment stond Kahn ook dicht bij de overname van V&D, maar hij kreeg uiteindelijk de financiering bij ING niet tijdig rond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top