Sapph opent pop-up store in Utrecht | RetailDetail

Sapph opent pop-up store in Utrecht

Sapph opent pop-up store in Utrecht

Het lingeriemerk Sapph opent in Utrecht een pop-up store om overtollige voorraad van de hand te doen. Het merk was met die voorraad blijven zitten na het faillissement van V&D, waar Sapph een shop-in-shop had.

Onderdeel van Coolinvestments

Daarnaast verkoopt Sapph zijn producten ook nog bij enkele outletstores, maar een gewoon fysiek filiaal heeft het merk niet in Nederland. Na het wegvallen van de shop-in-shop bij V&D op Hoog Catharijne in Utrecht zocht Sapph naar een oplossing om de spullen uit die winkel toch van de hand te doen.

 

Het gaat daarom al zeker tot het einde van de zomer een pand huren aan de Steenweg 9. Daarna wordt het contract waarschijnlijk nog verlengd tot het einde van het jaar. In de pop-up store zal de voorraad lingerie en badmode die bedoeld was voor de shop-in-shop verkocht worden.

 

Het merk Sapph is in handen van Coolinvestments van Roland Kahn, waartoe ook Coolcat en America Today behoren. Op een bepaald moment stond Kahn ook dicht bij de overname van V&D, maar hij kreeg uiteindelijk de financiering bij ING niet tijdig rond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.