Schoenenwinkelketen Monar gaat online

Schoenenwinkelketen Monar gaat online

Schoenenspecialist Monar, dat in het Antwerpse al vier winkels uitbaat, heeft zopas een eigen webshop geopend. Met deze investering willen Els, Tom en Steven De Maeijer, de tweede generatie eigenaars die vandaag het familiebedrijf leiden, nieuwe doelgroepen en markten aanboren. De online strategie sluit naar eigen zeggen aan bij de marktpositie van Monar in het middensegment.

Verdubbeling omzet in 8 jaar

“We kennen een onafgebroken groei met een verdubbeling van onze omzet sinds 8 jaar”, zegt Tom De Maeijer, verantwoordelijk voor het financieel beheer en management. “De recente economische crisis heeft onze positie in de markt zelfs nog versterkt: met onze sterke prijs-kwaliteitpolitiek wisten we extra klanten aan te trekken. Vandaag zijn we klaar voor een volgende belangrijke stap in onze geschiedenis: de lancering van de Monar webshop.

 

Met de webshop wil Monar flink expanderen: de schoenretailer hoopt in heel België én de omringende landen door te stoten. “Ons concept blijkt immers zeer succesvol en is klaar voor nieuwe expansie”, beaamt Tom De Maeijer.

Stock- en leveringssysteem via DHL

De website draagt gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel en biedt de bezoeker de mogelijkheid om te selecteren op onder meer kleur, merk, hakhoogte en prijs binnen het aanbod aan merkencollecties en eigen ontwerpen.

 

Met behulp van een stock- en leveringssysteem via DHL ontvangt de koper zijn schoenen of accessoire binnen de drie dagen aan huis. Indien de aankoop om welke reden dan ook niet voldoet kan de klant de waren kosteloos terug sturen of ruilen, garandeert Monar.

Aankoopbudget stijgt elk jaar met 10%

Om de trends in de schoenenmode “op de voet” te kunnen volgen, koopt Monar het hele jaar door in. En dat met een aankoopbudget dat de retailer per seizoen steeds met 10% optrekt.

 

Naast het aanbod van bekende schoenmerken en accessoires ontwerpt Monar trouwens ook de eigen huisschoenlijn ‘Monar Antwerp’, die artisanaal geproduceerd wordt in Italië.
 

Schoenenspecialist Monar, dat in het Antwerpse al vier winkels uitbaat, heeft zopas een eigen webshop geopend. Met deze investering willen Els, Tom en Steven De Maeijer, de tweede generatie eigenaars die vandaag het familiebedrijf leiden, nieuwe doelgroepen en markten aanboren. De online strategie sluit naar eigen zeggen aan bij de marktpositie van Monar in het middensegment.

Verdubbeling omzet in 8 jaar

“We kennen een onafgebroken groei met een verdubbeling van onze omzet sinds 8 jaar”, zegt Tom De Maeijer, verantwoordelijk voor het financieel beheer en management. “De recente economische crisis heeft onze positie in de markt zelfs nog versterkt: met onze sterke prijs-kwaliteitpolitiek wisten we extra klanten aan te trekken. Vandaag zijn we klaar voor een volgende belangrijke stap in onze geschiedenis: de lancering van de Monar webshop.

 

Met de webshop wil Monar flink expanderen: de schoenretailer hoopt in heel België én de omringende landen door te stoten. “Ons concept blijkt immers zeer succesvol en is klaar voor nieuwe expansie”, beaamt Tom De Maeijer.

Stock- en leveringssysteem via DHL

De website draagt gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel en biedt de bezoeker de mogelijkheid om te selecteren op onder meer kleur, merk, hakhoogte en prijs binnen het aanbod aan merkencollecties en eigen ontwerpen.

 

Met behulp van een stock- en leveringssysteem via DHL ontvangt de koper zijn schoenen of accessoire binnen de drie dagen aan huis. Indien de aankoop om welke reden dan ook niet voldoet kan de klant de waren kosteloos terug sturen of ruilen, garandeert Monar.

Aankoopbudget stijgt elk jaar met 10%

Om de trends in de schoenenmode “op de voet” te kunnen volgen, koopt Monar het hele jaar door in. En dat met een aankoopbudget dat de retailer per seizoen steeds met 10% optrekt.

 

Naast het aanbod van bekende schoenmerken en accessoires ontwerpt Monar trouwens ook de eigen huisschoenlijn ‘Monar Antwerp’, die artisanaal geproduceerd wordt in Italië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top