Schoenenwinkelketen Monar gaat online

Schoenenwinkelketen Monar gaat online

Schoenenspecialist Monar, dat in het Antwerpse al vier winkels uitbaat, heeft zopas een eigen webshop geopend. Met deze investering willen Els, Tom en Steven De Maeijer, de tweede generatie eigenaars die vandaag het familiebedrijf leiden, nieuwe doelgroepen en markten aanboren. De online strategie sluit naar eigen zeggen aan bij de marktpositie van Monar in het middensegment.

Verdubbeling omzet in 8 jaar

“We kennen een onafgebroken groei met een verdubbeling van onze omzet sinds 8 jaar”, zegt Tom De Maeijer, verantwoordelijk voor het financieel beheer en management. “De recente economische crisis heeft onze positie in de markt zelfs nog versterkt: met onze sterke prijs-kwaliteitpolitiek wisten we extra klanten aan te trekken. Vandaag zijn we klaar voor een volgende belangrijke stap in onze geschiedenis: de lancering van de Monar webshop.

 

Met de webshop wil Monar flink expanderen: de schoenretailer hoopt in heel België én de omringende landen door te stoten. “Ons concept blijkt immers zeer succesvol en is klaar voor nieuwe expansie”, beaamt Tom De Maeijer.

Stock- en leveringssysteem via DHL

De website draagt gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel en biedt de bezoeker de mogelijkheid om te selecteren op onder meer kleur, merk, hakhoogte en prijs binnen het aanbod aan merkencollecties en eigen ontwerpen.

 

Met behulp van een stock- en leveringssysteem via DHL ontvangt de koper zijn schoenen of accessoire binnen de drie dagen aan huis. Indien de aankoop om welke reden dan ook niet voldoet kan de klant de waren kosteloos terug sturen of ruilen, garandeert Monar.

Aankoopbudget stijgt elk jaar met 10%

Om de trends in de schoenenmode “op de voet” te kunnen volgen, koopt Monar het hele jaar door in. En dat met een aankoopbudget dat de retailer per seizoen steeds met 10% optrekt.

 

Naast het aanbod van bekende schoenmerken en accessoires ontwerpt Monar trouwens ook de eigen huisschoenlijn ‘Monar Antwerp’, die artisanaal geproduceerd wordt in Italië.
 

Schoenenspecialist Monar, dat in het Antwerpse al vier winkels uitbaat, heeft zopas een eigen webshop geopend. Met deze investering willen Els, Tom en Steven De Maeijer, de tweede generatie eigenaars die vandaag het familiebedrijf leiden, nieuwe doelgroepen en markten aanboren. De online strategie sluit naar eigen zeggen aan bij de marktpositie van Monar in het middensegment.

Verdubbeling omzet in 8 jaar

“We kennen een onafgebroken groei met een verdubbeling van onze omzet sinds 8 jaar”, zegt Tom De Maeijer, verantwoordelijk voor het financieel beheer en management. “De recente economische crisis heeft onze positie in de markt zelfs nog versterkt: met onze sterke prijs-kwaliteitpolitiek wisten we extra klanten aan te trekken. Vandaag zijn we klaar voor een volgende belangrijke stap in onze geschiedenis: de lancering van de Monar webshop.

 

Met de webshop wil Monar flink expanderen: de schoenretailer hoopt in heel België én de omringende landen door te stoten. “Ons concept blijkt immers zeer succesvol en is klaar voor nieuwe expansie”, beaamt Tom De Maeijer.

Stock- en leveringssysteem via DHL

De website draagt gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel en biedt de bezoeker de mogelijkheid om te selecteren op onder meer kleur, merk, hakhoogte en prijs binnen het aanbod aan merkencollecties en eigen ontwerpen.

 

Met behulp van een stock- en leveringssysteem via DHL ontvangt de koper zijn schoenen of accessoire binnen de drie dagen aan huis. Indien de aankoop om welke reden dan ook niet voldoet kan de klant de waren kosteloos terug sturen of ruilen, garandeert Monar.

Aankoopbudget stijgt elk jaar met 10%

Om de trends in de schoenenmode “op de voet” te kunnen volgen, koopt Monar het hele jaar door in. En dat met een aankoopbudget dat de retailer per seizoen steeds met 10% optrekt.

 

Naast het aanbod van bekende schoenmerken en accessoires ontwerpt Monar trouwens ook de eigen huisschoenlijn ‘Monar Antwerp’, die artisanaal geproduceerd wordt in Italië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Back to top