Schoenenwinkelketen Monar gaat online | RetailDetail

Schoenenwinkelketen Monar gaat online

Schoenenwinkelketen Monar gaat online

Schoenenspecialist Monar, dat in het Antwerpse al vier winkels uitbaat, heeft zopas een eigen webshop geopend. Met deze investering willen Els, Tom en Steven De Maeijer, de tweede generatie eigenaars die vandaag het familiebedrijf leiden, nieuwe doelgroepen en markten aanboren. De online strategie sluit naar eigen zeggen aan bij de marktpositie van Monar in het middensegment.

Verdubbeling omzet in 8 jaar

“We kennen een onafgebroken groei met een verdubbeling van onze omzet sinds 8 jaar”, zegt Tom De Maeijer, verantwoordelijk voor het financieel beheer en management. “De recente economische crisis heeft onze positie in de markt zelfs nog versterkt: met onze sterke prijs-kwaliteitpolitiek wisten we extra klanten aan te trekken. Vandaag zijn we klaar voor een volgende belangrijke stap in onze geschiedenis: de lancering van de Monar webshop.

 

Met de webshop wil Monar flink expanderen: de schoenretailer hoopt in heel België én de omringende landen door te stoten. “Ons concept blijkt immers zeer succesvol en is klaar voor nieuwe expansie”, beaamt Tom De Maeijer.

Stock- en leveringssysteem via DHL

De website draagt gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel en biedt de bezoeker de mogelijkheid om te selecteren op onder meer kleur, merk, hakhoogte en prijs binnen het aanbod aan merkencollecties en eigen ontwerpen.

 

Met behulp van een stock- en leveringssysteem via DHL ontvangt de koper zijn schoenen of accessoire binnen de drie dagen aan huis. Indien de aankoop om welke reden dan ook niet voldoet kan de klant de waren kosteloos terug sturen of ruilen, garandeert Monar.

Aankoopbudget stijgt elk jaar met 10%

Om de trends in de schoenenmode “op de voet” te kunnen volgen, koopt Monar het hele jaar door in. En dat met een aankoopbudget dat de retailer per seizoen steeds met 10% optrekt.

 

Naast het aanbod van bekende schoenmerken en accessoires ontwerpt Monar trouwens ook de eigen huisschoenlijn ‘Monar Antwerp’, die artisanaal geproduceerd wordt in Italië.
 

Schoenenspecialist Monar, dat in het Antwerpse al vier winkels uitbaat, heeft zopas een eigen webshop geopend. Met deze investering willen Els, Tom en Steven De Maeijer, de tweede generatie eigenaars die vandaag het familiebedrijf leiden, nieuwe doelgroepen en markten aanboren. De online strategie sluit naar eigen zeggen aan bij de marktpositie van Monar in het middensegment.

Verdubbeling omzet in 8 jaar

“We kennen een onafgebroken groei met een verdubbeling van onze omzet sinds 8 jaar”, zegt Tom De Maeijer, verantwoordelijk voor het financieel beheer en management. “De recente economische crisis heeft onze positie in de markt zelfs nog versterkt: met onze sterke prijs-kwaliteitpolitiek wisten we extra klanten aan te trekken. Vandaag zijn we klaar voor een volgende belangrijke stap in onze geschiedenis: de lancering van de Monar webshop.

 

Met de webshop wil Monar flink expanderen: de schoenretailer hoopt in heel België én de omringende landen door te stoten. “Ons concept blijkt immers zeer succesvol en is klaar voor nieuwe expansie”, beaamt Tom De Maeijer.

Stock- en leveringssysteem via DHL

De website draagt gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel en biedt de bezoeker de mogelijkheid om te selecteren op onder meer kleur, merk, hakhoogte en prijs binnen het aanbod aan merkencollecties en eigen ontwerpen.

 

Met behulp van een stock- en leveringssysteem via DHL ontvangt de koper zijn schoenen of accessoire binnen de drie dagen aan huis. Indien de aankoop om welke reden dan ook niet voldoet kan de klant de waren kosteloos terug sturen of ruilen, garandeert Monar.

Aankoopbudget stijgt elk jaar met 10%

Om de trends in de schoenenmode “op de voet” te kunnen volgen, koopt Monar het hele jaar door in. En dat met een aankoopbudget dat de retailer per seizoen steeds met 10% optrekt.

 

Naast het aanbod van bekende schoenmerken en accessoires ontwerpt Monar trouwens ook de eigen huisschoenlijn ‘Monar Antwerp’, die artisanaal geproduceerd wordt in Italië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top