Schoenenwinkelketen Monar gaat online

Schoenenwinkelketen Monar gaat online

Schoenenspecialist Monar, dat in het Antwerpse al vier winkels uitbaat, heeft zopas een eigen webshop geopend. Met deze investering willen Els, Tom en Steven De Maeijer, de tweede generatie eigenaars die vandaag het familiebedrijf leiden, nieuwe doelgroepen en markten aanboren. De online strategie sluit naar eigen zeggen aan bij de marktpositie van Monar in het middensegment.

Verdubbeling omzet in 8 jaar

“We kennen een onafgebroken groei met een verdubbeling van onze omzet sinds 8 jaar”, zegt Tom De Maeijer, verantwoordelijk voor het financieel beheer en management. “De recente economische crisis heeft onze positie in de markt zelfs nog versterkt: met onze sterke prijs-kwaliteitpolitiek wisten we extra klanten aan te trekken. Vandaag zijn we klaar voor een volgende belangrijke stap in onze geschiedenis: de lancering van de Monar webshop.

 

Met de webshop wil Monar flink expanderen: de schoenretailer hoopt in heel België én de omringende landen door te stoten. “Ons concept blijkt immers zeer succesvol en is klaar voor nieuwe expansie”, beaamt Tom De Maeijer.

Stock- en leveringssysteem via DHL

De website draagt gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel en biedt de bezoeker de mogelijkheid om te selecteren op onder meer kleur, merk, hakhoogte en prijs binnen het aanbod aan merkencollecties en eigen ontwerpen.

 

Met behulp van een stock- en leveringssysteem via DHL ontvangt de koper zijn schoenen of accessoire binnen de drie dagen aan huis. Indien de aankoop om welke reden dan ook niet voldoet kan de klant de waren kosteloos terug sturen of ruilen, garandeert Monar.

Aankoopbudget stijgt elk jaar met 10%

Om de trends in de schoenenmode “op de voet” te kunnen volgen, koopt Monar het hele jaar door in. En dat met een aankoopbudget dat de retailer per seizoen steeds met 10% optrekt.

 

Naast het aanbod van bekende schoenmerken en accessoires ontwerpt Monar trouwens ook de eigen huisschoenlijn ‘Monar Antwerp’, die artisanaal geproduceerd wordt in Italië.
 

Schoenenspecialist Monar, dat in het Antwerpse al vier winkels uitbaat, heeft zopas een eigen webshop geopend. Met deze investering willen Els, Tom en Steven De Maeijer, de tweede generatie eigenaars die vandaag het familiebedrijf leiden, nieuwe doelgroepen en markten aanboren. De online strategie sluit naar eigen zeggen aan bij de marktpositie van Monar in het middensegment.

Verdubbeling omzet in 8 jaar

“We kennen een onafgebroken groei met een verdubbeling van onze omzet sinds 8 jaar”, zegt Tom De Maeijer, verantwoordelijk voor het financieel beheer en management. “De recente economische crisis heeft onze positie in de markt zelfs nog versterkt: met onze sterke prijs-kwaliteitpolitiek wisten we extra klanten aan te trekken. Vandaag zijn we klaar voor een volgende belangrijke stap in onze geschiedenis: de lancering van de Monar webshop.

 

Met de webshop wil Monar flink expanderen: de schoenretailer hoopt in heel België én de omringende landen door te stoten. “Ons concept blijkt immers zeer succesvol en is klaar voor nieuwe expansie”, beaamt Tom De Maeijer.

Stock- en leveringssysteem via DHL

De website draagt gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel en biedt de bezoeker de mogelijkheid om te selecteren op onder meer kleur, merk, hakhoogte en prijs binnen het aanbod aan merkencollecties en eigen ontwerpen.

 

Met behulp van een stock- en leveringssysteem via DHL ontvangt de koper zijn schoenen of accessoire binnen de drie dagen aan huis. Indien de aankoop om welke reden dan ook niet voldoet kan de klant de waren kosteloos terug sturen of ruilen, garandeert Monar.

Aankoopbudget stijgt elk jaar met 10%

Om de trends in de schoenenmode “op de voet” te kunnen volgen, koopt Monar het hele jaar door in. En dat met een aankoopbudget dat de retailer per seizoen steeds met 10% optrekt.

 

Naast het aanbod van bekende schoenmerken en accessoires ontwerpt Monar trouwens ook de eigen huisschoenlijn ‘Monar Antwerp’, die artisanaal geproduceerd wordt in Italië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


R&S Retail kiest Dieter Penninckx als nieuwe CEO

05/12/2016

Dieter Penninckx, één van de drie oprichters van de Belgische FNG Group, wordt de nieuwe CEO van R&S Retail. Dat is geen verrassing, want na de omgekeerde overname van R&S eerder dit jaar heeft FNG het voor het zeggen bij de Nederlandse groep.

Nog steeds veel problemen rond duurzaamheid in textielsector

29/11/2016

Sara Ceustermans, coördinatrice van de Schone Kleren Campagne, stelt bij een bezoek aan een textielfabriek in Cambodja dat er nog steeds heel wat problemen zijn rond duurzaamheid in de textielsector.

Bel&Bo neemt 8 winkels Charles Vögele over, 27 gaan failliet

29/11/2016

De Belgische modeketen Bel&Bo gaat acht winkels van het Zwitserse Charles Vögele in België overnemen. Vijf winkels van Bel&Bo zullen daardoor verhuizen naar een nieuwe locatie, terwijl drie andere winkels volledig nieuw zijn.

Mayerline opent nieuwe flagshipstore in Antwerpse Huidevettersstraat

28/11/2016

Het Belgische modemerk Mayerline verhuist na vijftig jaar van de Antwerpse Meirbrug naar een statig pand in de Huidevettersstraat. De nieuwe locatie opent op 30 november de deuren.

Outdoorwinkel Mount Oberon sluit de deuren

28/11/2016

Outdoorconceptwinkel Mount Oberon uit Herent sluit in het voorjaar 2017 zijn deuren. Tenzij de retailer toch nog een overeenkomst kan sluiten met een grote partner, leggen ze na zeven jaar de boeken neer.

Ook Sports Direct opent in Docks Bruxsel

28/11/2016

Een maand na de opening van Docks Bruxsel heeft nu ook de Engelse keten Sports Direct zijn intrek genomen in het Brusselse winkelcentrum. Voor de overnemer van Primo is het al de zesde Brusselse vestiging.

Back to top