Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award | RetailDetail

Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award

Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award

Scotch & Soda heeft voor de uitwerking van zijn campagne ‘The Story of Things’ de WGSN Digital Innovation Award gewonnen. Het Nederlandse modemerk kreeg vooral lof vanwege het appartement uit de campagne.

 

“Trots op overwinning”

‘Lola’s Place’, zoals het appartement werd gedoopt, was te vinden in het centrum van Amsterdam en werd volledig ingericht zoals in het campagnefilmpje. Het kon bovendien gehuurd worden via AirBnB. Mensen die het appartement huurden, konden de kledij dragen die er werd achtergelaten en werden zelfs aangemoedigd om enkele stukken mee naar huis te nemen. Het hele evenement werd afgetrapt met een feestje in het appartement.

 

“We zijn trots dat we de WGSN award hebben gewonnen. Vooral omdat we onszelf constant proberen uit te dagen om onderscheidend en aantrekkelijk te zijn in alles wat we doen, en het is dan altijd mooi om erkend te worden door je gelijken”, zegt Adam Kakembo, Chief Marketing Officer, in een reactie op de prijs.

 

Met de overwinning liet Scotch & Soda drie andere genomineerden achter zich. Ook & Other Stories, JW Anderson en Topshop maakten kans op de prijs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.