Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award | RetailDetail

Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award

Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award

Scotch & Soda heeft voor de uitwerking van zijn campagne ‘The Story of Things’ de WGSN Digital Innovation Award gewonnen. Het Nederlandse modemerk kreeg vooral lof vanwege het appartement uit de campagne.

 

“Trots op overwinning”

‘Lola’s Place’, zoals het appartement werd gedoopt, was te vinden in het centrum van Amsterdam en werd volledig ingericht zoals in het campagnefilmpje. Het kon bovendien gehuurd worden via AirBnB. Mensen die het appartement huurden, konden de kledij dragen die er werd achtergelaten en werden zelfs aangemoedigd om enkele stukken mee naar huis te nemen. Het hele evenement werd afgetrapt met een feestje in het appartement.

 

“We zijn trots dat we de WGSN award hebben gewonnen. Vooral omdat we onszelf constant proberen uit te dagen om onderscheidend en aantrekkelijk te zijn in alles wat we doen, en het is dan altijd mooi om erkend te worden door je gelijken”, zegt Adam Kakembo, Chief Marketing Officer, in een reactie op de prijs.

 

Met de overwinning liet Scotch & Soda drie andere genomineerden achter zich. Ook & Other Stories, JW Anderson en Topshop maakten kans op de prijs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.