Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award

Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award

Scotch & Soda heeft voor de uitwerking van zijn campagne ‘The Story of Things’ de WGSN Digital Innovation Award gewonnen. Het Nederlandse modemerk kreeg vooral lof vanwege het appartement uit de campagne.

 

“Trots op overwinning”

‘Lola’s Place’, zoals het appartement werd gedoopt, was te vinden in het centrum van Amsterdam en werd volledig ingericht zoals in het campagnefilmpje. Het kon bovendien gehuurd worden via AirBnB. Mensen die het appartement huurden, konden de kledij dragen die er werd achtergelaten en werden zelfs aangemoedigd om enkele stukken mee naar huis te nemen. Het hele evenement werd afgetrapt met een feestje in het appartement.

 

“We zijn trots dat we de WGSN award hebben gewonnen. Vooral omdat we onszelf constant proberen uit te dagen om onderscheidend en aantrekkelijk te zijn in alles wat we doen, en het is dan altijd mooi om erkend te worden door je gelijken”, zegt Adam Kakembo, Chief Marketing Officer, in een reactie op de prijs.

 

Met de overwinning liet Scotch & Soda drie andere genomineerden achter zich. Ook & Other Stories, JW Anderson en Topshop maakten kans op de prijs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top