Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award | RetailDetail

Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award

Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award

Scotch & Soda heeft voor de uitwerking van zijn campagne ‘The Story of Things’ de WGSN Digital Innovation Award gewonnen. Het Nederlandse modemerk kreeg vooral lof vanwege het appartement uit de campagne.

 

“Trots op overwinning”

‘Lola’s Place’, zoals het appartement werd gedoopt, was te vinden in het centrum van Amsterdam en werd volledig ingericht zoals in het campagnefilmpje. Het kon bovendien gehuurd worden via AirBnB. Mensen die het appartement huurden, konden de kledij dragen die er werd achtergelaten en werden zelfs aangemoedigd om enkele stukken mee naar huis te nemen. Het hele evenement werd afgetrapt met een feestje in het appartement.

 

“We zijn trots dat we de WGSN award hebben gewonnen. Vooral omdat we onszelf constant proberen uit te dagen om onderscheidend en aantrekkelijk te zijn in alles wat we doen, en het is dan altijd mooi om erkend te worden door je gelijken”, zegt Adam Kakembo, Chief Marketing Officer, in een reactie op de prijs.

 

Met de overwinning liet Scotch & Soda drie andere genomineerden achter zich. Ook & Other Stories, JW Anderson en Topshop maakten kans op de prijs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Back to top