The Sting opent derde Belgische winkel in Leuven

The Sting opent derde Belgische winkel in Leuven

Kledingketen The Sting heeft vandaag zijn derde Belgische winkel geopend in Leuven. Eerder al opende het Nederlandse jongerenmerk vestigingen in Antwerpen en Hasselt.

Vierde winkel volgt in Luik

The Sting lijkt een versnelling hoger te willen schakelen met zijn Belgische expansie. Na de opening van de eerste winkel in ons land op de Antwerpse Meir in 2007, volgde in 2010 Hasselt. Ondertussen breidde de retailketen buiten Nederland uit in Duitsland en opende het twee winkels in Londen, maar in België was het even stil. Daar komt nu verandering in met de Leuvense opening, gevolgd door een winkel in Luik in augustus.


Het pand in de Diestsestraat beslaat twee verdiepingen – met op het gelijkvloers strategisch de herencollectie en de dames op -1 – en een totale verkoopoppervlakte van meer dan 1100m². Dat de retailer op een jong publiek mikt, valt onmiddellijk af te leiden uit de luide muziek en grote videoschermen aan de wanden.

 

‘Belevenisplek voor jongeren’

Onze winkels moeten leuke plekken zijn om tijd door te brengen. We besteden daarom veel aandacht aan de muziek en de clips die we tonen, die bestaan uit eigen films en het soort grappige filmpjes die jongeren op YouTube bekijken,” zei woordvoerder Marco Van Muiswinkel daarover aan het Britse magazine RLI.


Het aanbod van The Sting, met als slogan ‘network of brands’, is opgedeeld in zowat 25 merken, die elk voor een eigen stijl of producttype staan. The Sting werd in 1982 in Tilburg opgericht door textielmiljonair Herman Franzen en telt vandaag 83 winkels in Nederland, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top