The Sting opent derde Belgische winkel in Leuven | RetailDetail

The Sting opent derde Belgische winkel in Leuven

The Sting opent derde Belgische winkel in Leuven

Kledingketen The Sting heeft vandaag zijn derde Belgische winkel geopend in Leuven. Eerder al opende het Nederlandse jongerenmerk vestigingen in Antwerpen en Hasselt.

Vierde winkel volgt in Luik

The Sting lijkt een versnelling hoger te willen schakelen met zijn Belgische expansie. Na de opening van de eerste winkel in ons land op de Antwerpse Meir in 2007, volgde in 2010 Hasselt. Ondertussen breidde de retailketen buiten Nederland uit in Duitsland en opende het twee winkels in Londen, maar in België was het even stil. Daar komt nu verandering in met de Leuvense opening, gevolgd door een winkel in Luik in augustus.


Het pand in de Diestsestraat beslaat twee verdiepingen – met op het gelijkvloers strategisch de herencollectie en de dames op -1 – en een totale verkoopoppervlakte van meer dan 1100m². Dat de retailer op een jong publiek mikt, valt onmiddellijk af te leiden uit de luide muziek en grote videoschermen aan de wanden.

 

‘Belevenisplek voor jongeren’

Onze winkels moeten leuke plekken zijn om tijd door te brengen. We besteden daarom veel aandacht aan de muziek en de clips die we tonen, die bestaan uit eigen films en het soort grappige filmpjes die jongeren op YouTube bekijken,” zei woordvoerder Marco Van Muiswinkel daarover aan het Britse magazine RLI.


Het aanbod van The Sting, met als slogan ‘network of brands’, is opgedeeld in zowat 25 merken, die elk voor een eigen stijl of producttype staan. The Sting werd in 1982 in Tilburg opgericht door textielmiljonair Herman Franzen en telt vandaag 83 winkels in Nederland, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.