The Sting opent derde Belgische winkel in Leuven

The Sting opent derde Belgische winkel in Leuven

Kledingketen The Sting heeft vandaag zijn derde Belgische winkel geopend in Leuven. Eerder al opende het Nederlandse jongerenmerk vestigingen in Antwerpen en Hasselt.

Vierde winkel volgt in Luik

The Sting lijkt een versnelling hoger te willen schakelen met zijn Belgische expansie. Na de opening van de eerste winkel in ons land op de Antwerpse Meir in 2007, volgde in 2010 Hasselt. Ondertussen breidde de retailketen buiten Nederland uit in Duitsland en opende het twee winkels in Londen, maar in België was het even stil. Daar komt nu verandering in met de Leuvense opening, gevolgd door een winkel in Luik in augustus.


Het pand in de Diestsestraat beslaat twee verdiepingen – met op het gelijkvloers strategisch de herencollectie en de dames op -1 – en een totale verkoopoppervlakte van meer dan 1100m². Dat de retailer op een jong publiek mikt, valt onmiddellijk af te leiden uit de luide muziek en grote videoschermen aan de wanden.

 

‘Belevenisplek voor jongeren’

Onze winkels moeten leuke plekken zijn om tijd door te brengen. We besteden daarom veel aandacht aan de muziek en de clips die we tonen, die bestaan uit eigen films en het soort grappige filmpjes die jongeren op YouTube bekijken,” zei woordvoerder Marco Van Muiswinkel daarover aan het Britse magazine RLI.


Het aanbod van The Sting, met als slogan ‘network of brands’, is opgedeeld in zowat 25 merken, die elk voor een eigen stijl of producttype staan. The Sting werd in 1982 in Tilburg opgericht door textielmiljonair Herman Franzen en telt vandaag 83 winkels in Nederland, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top