Suit Supply wil niet te snel groeien

Suit Supply wil niet te snel groeien

Modeketen Suit Supply blijft gestaag uitbreiden, maar CEO Fokke de Jong wil dat vooral niet te snel doen. Hij wil bij die expansie vooral de personeelstraining en de service niet uit het oog verliezen.

Sterke expansie in Verenigde Staten

Volgens De Jong is het dan ook belangrijk dat Suit Supply op een natuurlijk tempo blijft groeien: “Je kunt dat best versnellen, maar niet zonder risico’s. Zodra wij de spelden op de verkeerde hoogte in de broekspijp zetten, is het snel afgelopen,” zegt hij aan De Telegraaf. “Personeelstraining en service moeten perfect zijn. Het gaat om de juiste mensen vinden die goed met klanten communiceren en verstand van zaken hebben.”

 

Momenteel wordt er vooral werk gemaakt van de uitbreiding in Europa, Azië en de Verenigde Staten. Zo komen er dit jaar alleen al twaalf nieuwe winkels in de Verenigde Staten, naast de 25 winkels die de pakkenspecialist er al opende sinds 2011.

 

Geen grote plannen voor Zuid-Amerika

Er wordt ook een vestiging geopend in Mexico-Stad. Daar werd eerder al een winkel uitgebaat door een zelfstandige ondernemer, maar nadat die de huur niet meer betaalde, besloot Suit Supply er in eigen beheer verder te gaan. De winkel moet in ieder geval niet gezien worden als een startschot voor expansie in Zuid-Amerika. Volgens De Jong is import naar dat gebied bijzonder lastig. “Je moet er bijna een eigen productie opzetten. Wij hebben onze handen al vol aan het groeipotentieel in Europa, Amerika en China.”

 

Deze maand werd ook een filiaal geopend in Dubai, waarmee Suit Supply voor het eerst de stap naar de Verenigde Arabische Emiraten zet.

 

In april van 2016 sprak De Jong ook al over de expansieplannen van het bedrijf. Toen werd er melding gemaakt van eerste winkels in Australië, Denemarken en Zweden. Dat zijn niet toevallig drie landen waar Suit Supply online al bijzonder sterk aanwezig was, ondanks het feit dat er dus geen eigen winkels te vinden waren. De keten zet dan ook bijzonder sterk in op de ontwikkeling van omnichannel. Volgens De Jong is ongeveer de helft van het bedrijf daar mee bezig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Back to top