Suit Supply wil niet te snel groeien

Suit Supply wil niet te snel groeien

Modeketen Suit Supply blijft gestaag uitbreiden, maar CEO Fokke de Jong wil dat vooral niet te snel doen. Hij wil bij die expansie vooral de personeelstraining en de service niet uit het oog verliezen.

Sterke expansie in Verenigde Staten

Volgens De Jong is het dan ook belangrijk dat Suit Supply op een natuurlijk tempo blijft groeien: “Je kunt dat best versnellen, maar niet zonder risico’s. Zodra wij de spelden op de verkeerde hoogte in de broekspijp zetten, is het snel afgelopen,” zegt hij aan De Telegraaf. “Personeelstraining en service moeten perfect zijn. Het gaat om de juiste mensen vinden die goed met klanten communiceren en verstand van zaken hebben.”

 

Momenteel wordt er vooral werk gemaakt van de uitbreiding in Europa, Azië en de Verenigde Staten. Zo komen er dit jaar alleen al twaalf nieuwe winkels in de Verenigde Staten, naast de 25 winkels die de pakkenspecialist er al opende sinds 2011.

 

Geen grote plannen voor Zuid-Amerika

Er wordt ook een vestiging geopend in Mexico-Stad. Daar werd eerder al een winkel uitgebaat door een zelfstandige ondernemer, maar nadat die de huur niet meer betaalde, besloot Suit Supply er in eigen beheer verder te gaan. De winkel moet in ieder geval niet gezien worden als een startschot voor expansie in Zuid-Amerika. Volgens De Jong is import naar dat gebied bijzonder lastig. “Je moet er bijna een eigen productie opzetten. Wij hebben onze handen al vol aan het groeipotentieel in Europa, Amerika en China.”

 

Deze maand werd ook een filiaal geopend in Dubai, waarmee Suit Supply voor het eerst de stap naar de Verenigde Arabische Emiraten zet.

 

In april van 2016 sprak De Jong ook al over de expansieplannen van het bedrijf. Toen werd er melding gemaakt van eerste winkels in Australië, Denemarken en Zweden. Dat zijn niet toevallig drie landen waar Suit Supply online al bijzonder sterk aanwezig was, ondanks het feit dat er dus geen eigen winkels te vinden waren. De keten zet dan ook bijzonder sterk in op de ontwikkeling van omnichannel. Volgens De Jong is ongeveer de helft van het bedrijf daar mee bezig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Back to top