Suit Supply wil niet te snel groeien | RetailDetail

Suit Supply wil niet te snel groeien

Suit Supply wil niet te snel groeien

Modeketen Suit Supply blijft gestaag uitbreiden, maar CEO Fokke de Jong wil dat vooral niet te snel doen. Hij wil bij die expansie vooral de personeelstraining en de service niet uit het oog verliezen.

Sterke expansie in Verenigde Staten

Volgens De Jong is het dan ook belangrijk dat Suit Supply op een natuurlijk tempo blijft groeien: “Je kunt dat best versnellen, maar niet zonder risico’s. Zodra wij de spelden op de verkeerde hoogte in de broekspijp zetten, is het snel afgelopen,” zegt hij aan De Telegraaf. “Personeelstraining en service moeten perfect zijn. Het gaat om de juiste mensen vinden die goed met klanten communiceren en verstand van zaken hebben.”

 

Momenteel wordt er vooral werk gemaakt van de uitbreiding in Europa, Azië en de Verenigde Staten. Zo komen er dit jaar alleen al twaalf nieuwe winkels in de Verenigde Staten, naast de 25 winkels die de pakkenspecialist er al opende sinds 2011.

 

Geen grote plannen voor Zuid-Amerika

Er wordt ook een vestiging geopend in Mexico-Stad. Daar werd eerder al een winkel uitgebaat door een zelfstandige ondernemer, maar nadat die de huur niet meer betaalde, besloot Suit Supply er in eigen beheer verder te gaan. De winkel moet in ieder geval niet gezien worden als een startschot voor expansie in Zuid-Amerika. Volgens De Jong is import naar dat gebied bijzonder lastig. “Je moet er bijna een eigen productie opzetten. Wij hebben onze handen al vol aan het groeipotentieel in Europa, Amerika en China.”

 

Deze maand werd ook een filiaal geopend in Dubai, waarmee Suit Supply voor het eerst de stap naar de Verenigde Arabische Emiraten zet.

 

In april van 2016 sprak De Jong ook al over de expansieplannen van het bedrijf. Toen werd er melding gemaakt van eerste winkels in Australië, Denemarken en Zweden. Dat zijn niet toevallig drie landen waar Suit Supply online al bijzonder sterk aanwezig was, ondanks het feit dat er dus geen eigen winkels te vinden waren. De keten zet dan ook bijzonder sterk in op de ontwikkeling van omnichannel. Volgens De Jong is ongeveer de helft van het bedrijf daar mee bezig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Back to top