Supertrash nu toch failliet | RetailDetail

Supertrash nu toch failliet

Supertrash nu toch failliet

Het Nederlandse modebedrijf Supertrash, opgericht door ontwerpster Olcay Gulsen, heeft dan toch het faillissement aangevraagd. Een jaar geleden leek het nog dat het bedrijf gered was dankzij een nieuwe groep investeerders.

 

“Erg pijnlijk”

Gulsen zette een maand geleden nog een stap opzij als CEO van Supertrash, omdat ze meer tijd wilde spenderen aan andere aspecten van haar carrière, waaronder haar optredens op tv. Toen liet de ontwerpster nog optekenen dat 2017 een recordjaar was geweest en dat er geen vuiltje aan de lucht was.

 

Nu is door de aandeelhouders toch het faillissement aangevraagd. “Ik vind het heel erg pijnlijk, het is mijn levenswerk. Maar vooral heel erg heel pijnlijk voor iedereen die betrokken is en alle medewerkers. Het is voor mij wel een beetje een zwarte dag”, zei Gulsen aan RTL Boulevard. Ze geeft ook toe dat het al een tijdje slecht ging met het bedrijf, maar ze hoopte toch dat het dieptepunt al was bereikt en dat Supertrash opnieuw op het juiste pad was. “En ik besefte me wel degelijk dat ik niet het juiste persoon was om het bedrijf te leiden.”

 

Doorstart?

Volgens Gulsen werd de ondergang van het bedrijf in 2015 ingezet, toen de retailtak in eigen beheer kwam. "De grootste fout is geweest dat we zonder extra werkkapitaal een winkelorganisatie hebben overgenomen. Dat is een inschattingsfout geweest", vertelde ze aan BNR Nieuwsradio.

 

Alle hoop wordt nu gezet op een mogelijke doorstart, maar die optie wordt pas bekeken wanneer de curator het bedrijf heeft kunnen doorlichten. Bij Supertrash werken 150 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.