Terre Bleue opent nieuwe thuisbasis

Terre Bleue opent nieuwe thuisbasis

Het Belgische kledingmerk Terre Bleue heeft in het Oost-Vlaamse Eke een nieuwe hoofdzetel neergepoot. Bij het gebouw is ook een showroom aanwezig voor de collecties van Terre Bleue.

Warm gebouw

Het nieuwe hoofdkantoor met showroom moest er komen, omdat de voormalige gebouwen te klein werden. Het hoofdkantoor van Terre Bleue was tot nu toe in Nazareth en de showroom in Brussel. Door de twee gebouwen nu onder één dak te brengen, hoopt Terre Bleue op een kruisbestuiving tussen de verschillende afdelingen.

 

Bij de bouw van het hoofdkantoor werd sterk rekening gehouden met de duurzaamheid: "Het nieuwe gebouw is ontworpen als een 'warm gebouw'. Door middel van een uitgekiend systeem van warmtepompen wordt warmte tijdens de zomer vastgehouden en in de winter gerecupereerd. Een lus van water, koelt de omgeving tijdens de warmere maanden." Ook wordt er optimaal gebruik gemaakt van het daglicht, om zo min mogelijk verlichting nodig te hebben.

 

De keten Terre Bleue werd in 2002 opgericht en kent sindsdien een sterke groei. Momenteel heeft het veertien eigen winkels en worden de collecties in een driehonderdtal multibrandwinkels verkocht in België. Dit jaar verwacht het bedrijf een omzet van meer dan 18 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top