Tommy Hilfiger gaat samenwerking met Tomorrow London aan | RetailDetail

Tommy Hilfiger gaat samenwerking met Tomorrow London aan

Tommy Hilfiger gaat samenwerking met Tomorrow London aan

Het Amerikaanse modehuis Tommy Hilfiger heeft een overeenkomst getekend met Tomorrow London. Dat zal voortaan exclusief instaan voor de wereldwijde distributie van het merk Hilfiger Collection. Dat is het premium vrouwenmerk van het bedrijf.

Groei van damessegment

"Onze strategische samenwerkingen met Tomorrow London toont onze inzet om te investeren in de verdere groei van onze wereldwijde activiteiten rond vrouwenmode", zegt Daniel Grieder, CEO bij Tommy Hilfiger. "Tomorrow begrijpt het erfgoed van ons merk en onze ontwerpfilosofie, heeft een exceptionele reach wereldwijd en is het beste retailnetwerk. Dat maakt van hen de ideale partner om de distributie van de Hilfiger Collection de coördineren."


Tommy Hilfiger wil dankzij de samenwerking met Tomorrow London de verkoop van de vrouwencollecties verder uitdiepen. Die collecties zijn al goed voor een aanzienlijk deel van de omzet, maar volgens Tommy Hilfiger zijn er nog verschillende mogelijkheden om binnen die markt verder te groeien.


De nieuwe Hilfiger Collection zal de komende weken door Tomorrow London worden voorgesteld op de verschillende Fashion Weeks in Londen, Milaan, Parijs en New York.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.