Tommy Hilfiger gaat samenwerking met Tomorrow London aan | RetailDetail

Tommy Hilfiger gaat samenwerking met Tomorrow London aan

Tommy Hilfiger gaat samenwerking met Tomorrow London aan

Het Amerikaanse modehuis Tommy Hilfiger heeft een overeenkomst getekend met Tomorrow London. Dat zal voortaan exclusief instaan voor de wereldwijde distributie van het merk Hilfiger Collection. Dat is het premium vrouwenmerk van het bedrijf.

Groei van damessegment

"Onze strategische samenwerkingen met Tomorrow London toont onze inzet om te investeren in de verdere groei van onze wereldwijde activiteiten rond vrouwenmode", zegt Daniel Grieder, CEO bij Tommy Hilfiger. "Tomorrow begrijpt het erfgoed van ons merk en onze ontwerpfilosofie, heeft een exceptionele reach wereldwijd en is het beste retailnetwerk. Dat maakt van hen de ideale partner om de distributie van de Hilfiger Collection de coördineren."


Tommy Hilfiger wil dankzij de samenwerking met Tomorrow London de verkoop van de vrouwencollecties verder uitdiepen. Die collecties zijn al goed voor een aanzienlijk deel van de omzet, maar volgens Tommy Hilfiger zijn er nog verschillende mogelijkheden om binnen die markt verder te groeien.


De nieuwe Hilfiger Collection zal de komende weken door Tomorrow London worden voorgesteld op de verschillende Fashion Weeks in Londen, Milaan, Parijs en New York.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.