Van de Velde kent lichte groei dankzij overname Rigby & Piller | RetailDetail

Van de Velde kent lichte groei dankzij overname Rigby & Piller

Van de Velde kent lichte groei dankzij overname Rigby & Piller

De Belgische lingerieproducent Van de Velde realiseerde in de eerste helft van dit jaar een omzet van 98,7 miljoen euro. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar betekent dit een stijging van 0,9 procent. Die omzetverhoging kwam er wel enkel dankzij de overname van de Britse groep Rigby & Peller.

Britten redden Belgische lingerie

Zonder de overname van Rigby & Peller zou Van de Velde immers zijn teruggevallen op een omzetdaling van 2,8 procent. Het bedrijf kampte vooral met een verkoop aan lingeriewinkels die 3 procent daalde. De Amerikaanse dochteronderneming Intimacy zag de verkoop zelfs maar liefst 10 procent achteruitgaan. De verkoop van nieuwste aanwinst Rigby & Peller steeg daarentegen met 8 procent.

 

De Belgische lingeriegroep had een daling in de verkoop voorzien en verwacht ook dit najaar een kwakkelende verkoop. Desondanks ziet Van de Velde 2013 met vertrouwen tegemoet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.