Van de Velde kent lichte groei dankzij overname Rigby & Piller

Van de Velde kent lichte groei dankzij overname Rigby & Piller

De Belgische lingerieproducent Van de Velde realiseerde in de eerste helft van dit jaar een omzet van 98,7 miljoen euro. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar betekent dit een stijging van 0,9 procent. Die omzetverhoging kwam er wel enkel dankzij de overname van de Britse groep Rigby & Peller.

Britten redden Belgische lingerie

Zonder de overname van Rigby & Peller zou Van de Velde immers zijn teruggevallen op een omzetdaling van 2,8 procent. Het bedrijf kampte vooral met een verkoop aan lingeriewinkels die 3 procent daalde. De Amerikaanse dochteronderneming Intimacy zag de verkoop zelfs maar liefst 10 procent achteruitgaan. De verkoop van nieuwste aanwinst Rigby & Peller steeg daarentegen met 8 procent.

 

De Belgische lingeriegroep had een daling in de verkoop voorzien en verwacht ook dit najaar een kwakkelende verkoop. Desondanks ziet Van de Velde 2013 met vertrouwen tegemoet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top