Van de Velde opent begin 2015 "experience center" | RetailDetail

Van de Velde opent begin 2015 "experience center"

Van de Velde opent begin 2015 "experience center"

Lingeriefabrikant Van de Velde wil zijn hoofdzetel in Schellebelle tegen begin 2015 volledig omtoveren tot een "experience center" en zich zo de allures van een heuse modegroep aanmeten. Daarvoor trekt de Oost-Vlaamse groep zo'n zes miljoen euro uit.

Inzetten op merkbeleving

Ten laatste begin 2015 wil Van de Velde zijn klanten ontvangen in een 'beleefwinkel' en tegelijk zijn medewerkers een meer hedendaagse werkomgeving bezorgen. Daarvoor heeft CEO Ignace Van Doorselaere zes miljoen euro gerserveerd, zo is vernomen in de marge van de bespreking van de jaarresultaten.

 

Het beursgenoteerde bedrijf wil zich zo meer de uitstraling geven van een modehuis, en daar horen nu eenmaal betere ontvangstruimtes voor de klanten-retailers bij. "Het wordt geen groot museum rond alleen de geschiedenis van de lingerie en ons bedrijf, maar eerder een centrum waarbij we maximaal inspelen op de merkbeleving", aldus de topman.

 

Als de werken volgens plan verlopen, zal de verbouwing uiterlijk begin 2015 achter de rug zijn. In 2011 al besliste Van de Velde om zijn grondstoffenmagazijn en versnijderij naar het naburige Wichelen te verhuizen, waardoor in Schellebelle extra ruimte vrijkwam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.