Van de Velde opent begin 2015 "experience center"

Van de Velde opent begin 2015 "experience center"

Lingeriefabrikant Van de Velde wil zijn hoofdzetel in Schellebelle tegen begin 2015 volledig omtoveren tot een "experience center" en zich zo de allures van een heuse modegroep aanmeten. Daarvoor trekt de Oost-Vlaamse groep zo'n zes miljoen euro uit.

Inzetten op merkbeleving

Ten laatste begin 2015 wil Van de Velde zijn klanten ontvangen in een 'beleefwinkel' en tegelijk zijn medewerkers een meer hedendaagse werkomgeving bezorgen. Daarvoor heeft CEO Ignace Van Doorselaere zes miljoen euro gerserveerd, zo is vernomen in de marge van de bespreking van de jaarresultaten.

 

Het beursgenoteerde bedrijf wil zich zo meer de uitstraling geven van een modehuis, en daar horen nu eenmaal betere ontvangstruimtes voor de klanten-retailers bij. "Het wordt geen groot museum rond alleen de geschiedenis van de lingerie en ons bedrijf, maar eerder een centrum waarbij we maximaal inspelen op de merkbeleving", aldus de topman.

 

Als de werken volgens plan verlopen, zal de verbouwing uiterlijk begin 2015 achter de rug zijn. In 2011 al besliste Van de Velde om zijn grondstoffenmagazijn en versnijderij naar het naburige Wichelen te verhuizen, waardoor in Schellebelle extra ruimte vrijkwam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top