Van de Velde opent begin 2015 "experience center" | RetailDetail

Van de Velde opent begin 2015 "experience center"

Van de Velde opent begin 2015 "experience center"

Lingeriefabrikant Van de Velde wil zijn hoofdzetel in Schellebelle tegen begin 2015 volledig omtoveren tot een "experience center" en zich zo de allures van een heuse modegroep aanmeten. Daarvoor trekt de Oost-Vlaamse groep zo'n zes miljoen euro uit.

Inzetten op merkbeleving

Ten laatste begin 2015 wil Van de Velde zijn klanten ontvangen in een 'beleefwinkel' en tegelijk zijn medewerkers een meer hedendaagse werkomgeving bezorgen. Daarvoor heeft CEO Ignace Van Doorselaere zes miljoen euro gerserveerd, zo is vernomen in de marge van de bespreking van de jaarresultaten.

 

Het beursgenoteerde bedrijf wil zich zo meer de uitstraling geven van een modehuis, en daar horen nu eenmaal betere ontvangstruimtes voor de klanten-retailers bij. "Het wordt geen groot museum rond alleen de geschiedenis van de lingerie en ons bedrijf, maar eerder een centrum waarbij we maximaal inspelen op de merkbeleving", aldus de topman.

 

Als de werken volgens plan verlopen, zal de verbouwing uiterlijk begin 2015 achter de rug zijn. In 2011 al besliste Van de Velde om zijn grondstoffenmagazijn en versnijderij naar het naburige Wichelen te verhuizen, waardoor in Schellebelle extra ruimte vrijkwam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.