Van de Velde opent begin 2015 "experience center"

Van de Velde opent begin 2015 "experience center"

Lingeriefabrikant Van de Velde wil zijn hoofdzetel in Schellebelle tegen begin 2015 volledig omtoveren tot een "experience center" en zich zo de allures van een heuse modegroep aanmeten. Daarvoor trekt de Oost-Vlaamse groep zo'n zes miljoen euro uit.

Inzetten op merkbeleving

Ten laatste begin 2015 wil Van de Velde zijn klanten ontvangen in een 'beleefwinkel' en tegelijk zijn medewerkers een meer hedendaagse werkomgeving bezorgen. Daarvoor heeft CEO Ignace Van Doorselaere zes miljoen euro gerserveerd, zo is vernomen in de marge van de bespreking van de jaarresultaten.

 

Het beursgenoteerde bedrijf wil zich zo meer de uitstraling geven van een modehuis, en daar horen nu eenmaal betere ontvangstruimtes voor de klanten-retailers bij. "Het wordt geen groot museum rond alleen de geschiedenis van de lingerie en ons bedrijf, maar eerder een centrum waarbij we maximaal inspelen op de merkbeleving", aldus de topman.

 

Als de werken volgens plan verlopen, zal de verbouwing uiterlijk begin 2015 achter de rug zijn. In 2011 al besliste Van de Velde om zijn grondstoffenmagazijn en versnijderij naar het naburige Wichelen te verhuizen, waardoor in Schellebelle extra ruimte vrijkwam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top