Veritas herstelt snel na zware brand

Veritas herstelt snel na zware brand

De keten van mode- en naaibenodigdheden Veritas herstelt snel na de zware brand, die het hoofdkantoor en bijhorend magazijn in Kontich vorige zaterdag in de as legde. Het bedrijf heeft intussen al nieuwe noodkantoren ingericht in een ander magazijn in Wilrijk; voor de toelevering werden nieuwe bestellingen geplaatst bij de leveranciers.

Geen hinder voor winkelpunten

Onze winkels en onze klanten zullen geen hinder ondervinden van de brand”, zegt communicatieverantwoordelijke Tinne Marrant. “Onze verkooppunten hebben immers een grote voorraad waarmee ze toch twee weken voort kunnen. En intussen hebben we bij onze leveranciers al nieuwe bestellingen geplaatst. Dat moet ons toelaten om tijdig aan te vullen.”

 

Voor de werking van het hoofdkantoor werden nieuwe noodlokalen opgetrokken in een ander magazijn van het bedrijf in Wilrijk. Daar zullen ook de nieuwe leveringen worden opgeslagen. De 110 werknemers van de hoofdzetel – 65 bedienden en 45 arbeiders – blijven dan ook volop aan de slag.

 

Toch al nieuw magazijn nodig voor e-commerce

Wat er met het afgebrande gebouw moet gebeuren, is nog niet duidelijk. Het was geen eigendom meer van Veritas: de keten had het recentelijk verkocht. Veritas was immers sowieso op zoek naar een nieuw onderkomen, aangezien de onderneming in het najaar ook van start gaat met de verkoop via het internet en een nieuw magazijn daarop voorzien moet zijn.

 

Veritas wil nu in afwachting van het vinden van een nieuwe locatie een pand voor zowat een jaar huren. De beslissing hierover mag al heel binnenkort worden verwacht. Op informaticavlak is de schade eveneens beperkt: de gegevens van het bedrijf worden namelijk “in de cloud” bewaard. Bovendien werken veel werknemers met een laptop, die ze meenemen naar huis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top