Veritas herstelt snel na zware brand

Veritas herstelt snel na zware brand

De keten van mode- en naaibenodigdheden Veritas herstelt snel na de zware brand, die het hoofdkantoor en bijhorend magazijn in Kontich vorige zaterdag in de as legde. Het bedrijf heeft intussen al nieuwe noodkantoren ingericht in een ander magazijn in Wilrijk; voor de toelevering werden nieuwe bestellingen geplaatst bij de leveranciers.

Geen hinder voor winkelpunten

Onze winkels en onze klanten zullen geen hinder ondervinden van de brand”, zegt communicatieverantwoordelijke Tinne Marrant. “Onze verkooppunten hebben immers een grote voorraad waarmee ze toch twee weken voort kunnen. En intussen hebben we bij onze leveranciers al nieuwe bestellingen geplaatst. Dat moet ons toelaten om tijdig aan te vullen.”

 

Voor de werking van het hoofdkantoor werden nieuwe noodlokalen opgetrokken in een ander magazijn van het bedrijf in Wilrijk. Daar zullen ook de nieuwe leveringen worden opgeslagen. De 110 werknemers van de hoofdzetel – 65 bedienden en 45 arbeiders – blijven dan ook volop aan de slag.

 

Toch al nieuw magazijn nodig voor e-commerce

Wat er met het afgebrande gebouw moet gebeuren, is nog niet duidelijk. Het was geen eigendom meer van Veritas: de keten had het recentelijk verkocht. Veritas was immers sowieso op zoek naar een nieuw onderkomen, aangezien de onderneming in het najaar ook van start gaat met de verkoop via het internet en een nieuw magazijn daarop voorzien moet zijn.

 

Veritas wil nu in afwachting van het vinden van een nieuwe locatie een pand voor zowat een jaar huren. De beslissing hierover mag al heel binnenkort worden verwacht. Op informaticavlak is de schade eveneens beperkt: de gegevens van het bedrijf worden namelijk “in de cloud” bewaard. Bovendien werken veel werknemers met een laptop, die ze meenemen naar huis.

Tags: