Verschuivingen aan top modemerk Sissy-Boy | RetailDetail

Verschuivingen aan top modemerk Sissy-Boy

Verschuivingen aan top modemerk Sissy-Boy

Aan de top van het Nederlandse modemerk Sissy-Boy vinden binnenkort een aantal verschuivingen plaats. De huidige CEO en CFO zullen in het voorjaar nog de jaarcijfers opmaken, maar stappen daarna uit eigen initiatief op.

 

Jop Pollmann nieuwe CEO

Momenteel is Victor van Nieuwenhuizen nog CEO bij Sissy-Boy: hij wordt bijgestaan door Rogier Wijnhoven, die de rollen van CFO en COO invult. Binnen enkele maanden verlaten zij echter uit eigen initiatief na zes jaar het bedrijf. Ze gingen aan de slag bij Sissy-Boy, toen het merk in handen kwam van investeringsmaatschappij Varova. Die verkocht het modemerk in 2017 wel terug aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Standard Investment. Ook na hun vertrek blijven Van Nieuwenhuizen en Wijnhoven nog aandeelhouder bij Sissy-Boy.

 

De nieuwe CEO wordt Jop Pollmann, momenteel al directielid bij Sissy-Boy en CEO van Brand Retail Group (de nieuwe naam van Varova). Eerder was hij ook aan de slag bij merken als Scotch & Soda, Gsus en North Sails Apparel.

 

Nieuwe uitdaging

“Ik ben trots dat ik in deze snel veranderende markt het prachtige merk Sissy-Boy met een groep fantastische mensen heb mogen vormgeven en uitbouwen tot waar het nu staat; een innovatieve lifestyle formule met een grote relevantie in het winkellandschap en internationale allure. De persoonlijke beslissing te vertrekken was geen gemakkelijke, maar na ruim vijf jaar is de tijd aangebroken verder te gaan”, aldus Van Nieuwenhuizen volgens Fashion United.

 

“Dit was een moeilijke afweging omdat Sissy-Boy een prachtige organisatie is met geweldige collega’s, maar ik ben na vijf jaar toe aan een nieuwe uitdaging”, voegt Wijnhoven daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.