Verschuivingen aan top modemerk Sissy-Boy | RetailDetail

Verschuivingen aan top modemerk Sissy-Boy

Verschuivingen aan top modemerk Sissy-Boy

Aan de top van het Nederlandse modemerk Sissy-Boy vinden binnenkort een aantal verschuivingen plaats. De huidige CEO en CFO zullen in het voorjaar nog de jaarcijfers opmaken, maar stappen daarna uit eigen initiatief op.

 

Jop Pollmann nieuwe CEO

Momenteel is Victor van Nieuwenhuizen nog CEO bij Sissy-Boy: hij wordt bijgestaan door Rogier Wijnhoven, die de rollen van CFO en COO invult. Binnen enkele maanden verlaten zij echter uit eigen initiatief na zes jaar het bedrijf. Ze gingen aan de slag bij Sissy-Boy, toen het merk in handen kwam van investeringsmaatschappij Varova. Die verkocht het modemerk in 2017 wel terug aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Standard Investment. Ook na hun vertrek blijven Van Nieuwenhuizen en Wijnhoven nog aandeelhouder bij Sissy-Boy.

 

De nieuwe CEO wordt Jop Pollmann, momenteel al directielid bij Sissy-Boy en CEO van Brand Retail Group (de nieuwe naam van Varova). Eerder was hij ook aan de slag bij merken als Scotch & Soda, Gsus en North Sails Apparel.

 

Nieuwe uitdaging

“Ik ben trots dat ik in deze snel veranderende markt het prachtige merk Sissy-Boy met een groep fantastische mensen heb mogen vormgeven en uitbouwen tot waar het nu staat; een innovatieve lifestyle formule met een grote relevantie in het winkellandschap en internationale allure. De persoonlijke beslissing te vertrekken was geen gemakkelijke, maar na ruim vijf jaar is de tijd aangebroken verder te gaan”, aldus Van Nieuwenhuizen volgens Fashion United.

 

“Dit was een moeilijke afweging omdat Sissy-Boy een prachtige organisatie is met geweldige collega’s, maar ik ben na vijf jaar toe aan een nieuwe uitdaging”, voegt Wijnhoven daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.