WE maakt mooie sprong in Nederland

WE maakt mooie sprong in Nederland

De Nederlandse winkels van modeketen WE hebben in de eerste helft van dit jaar een sprong gemaakt van 10%. Het is de grootste groei voor het bedrijf in jaren, te danken aan de nieuwe strategie die het bedrijf sinds begin vorig jaar volgt.

Meer geld naar marketing

Die strategie houdt in dat WE nu kiest om te concurreren binnen een hoger segment van de markt. Daarnaast wordt er meer geld uitgegeven aan marketing, zoals onder andere blijkt uit de samenwerking met topmodel Doutzen Kroes.

 

Ook de internetverkoop maakt deel uit van de nieuwe strategie: “Online is voor ons ook een onderzoeksinstrument”, aldus CEO Joris Asperghis in het FD. “We weten door internet veel meer van onze klanten.” Die kennis wordt nog verder uitgebreid door de klantenkaart die sinds anderhalf jaar in gebruik is en die momenteel al door twee miljoen klanten wordt gebruikt.

 

Geen nieuwe markten

WE werkt ook aan een nieuwe look voor zijn winkels, waarvan er vandaag twee de deuren openen: in Enschede en in het Duitse Oberhausen. “Het is goed mogelijk dat de nieuwe generatie winkels er zo uit zal zien”, zegt Aperghis. “Wij geloven in het voortbestaan van winkels. Mode is bij uitstek een impulsproduct, waarbij je verleid kan worden.”

 

Voorlopig is er in de andere zes landen waar WE actief is, onder andere België en Duitsland, nog geen sprake van een grote groei. Dat is voornamelijk omdat de keten zich eerst heeft geconcentreerd op groei in Nederland. Er zijn ook geen plannen om binnenkort nog nieuwe markten aan te snijden, omdat WE gelooft nog genoeg te kunnen groeien in de huidige markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top