WE maakt mooie sprong in Nederland

WE maakt mooie sprong in Nederland

De Nederlandse winkels van modeketen WE hebben in de eerste helft van dit jaar een sprong gemaakt van 10%. Het is de grootste groei voor het bedrijf in jaren, te danken aan de nieuwe strategie die het bedrijf sinds begin vorig jaar volgt.

Meer geld naar marketing

Die strategie houdt in dat WE nu kiest om te concurreren binnen een hoger segment van de markt. Daarnaast wordt er meer geld uitgegeven aan marketing, zoals onder andere blijkt uit de samenwerking met topmodel Doutzen Kroes.

 

Ook de internetverkoop maakt deel uit van de nieuwe strategie: “Online is voor ons ook een onderzoeksinstrument”, aldus CEO Joris Asperghis in het FD. “We weten door internet veel meer van onze klanten.” Die kennis wordt nog verder uitgebreid door de klantenkaart die sinds anderhalf jaar in gebruik is en die momenteel al door twee miljoen klanten wordt gebruikt.

 

Geen nieuwe markten

WE werkt ook aan een nieuwe look voor zijn winkels, waarvan er vandaag twee de deuren openen: in Enschede en in het Duitse Oberhausen. “Het is goed mogelijk dat de nieuwe generatie winkels er zo uit zal zien”, zegt Aperghis. “Wij geloven in het voortbestaan van winkels. Mode is bij uitstek een impulsproduct, waarbij je verleid kan worden.”

 

Voorlopig is er in de andere zes landen waar WE actief is, onder andere België en Duitsland, nog geen sprake van een grote groei. Dat is voornamelijk omdat de keten zich eerst heeft geconcentreerd op groei in Nederland. Er zijn ook geen plannen om binnenkort nog nieuwe markten aan te snijden, omdat WE gelooft nog genoeg te kunnen groeien in de huidige markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top