Winst van Mango in 2013 flink gestegen | RetailDetail

Winst van Mango in 2013 flink gestegen

Winst van Mango in 2013 flink gestegen

Het Spaanse modemerk Mango heeft het boekjaar 2013 afgesloten met een omzet van 1,85 miljard euro, een stijging van 9 procent ten opzichte van 2012. 83 procent van die omzet haalde het op buitenlandse markten.

Uitbreiding megastores

Ook de winst steeg met 9% naar 120,5 miljoen euro, ondanks de enorme investeringen die Mango vorig jaar deed in nieuwe winkels waarin het verschillende merken, zoals Mango Kids, H.E. by Mango en Mango Touch, samenbracht onder één dak. Het concept van de megastores werd in 2013 geïntroduceerd en ook in 2014 wil Mango het aantal uitbreiden.

 

De online omzet van Mango in 2013 groeide 77% naar 124 miljoen euro, goed voor 6,7 procent van de totale omzet. Momenteel is Mango al online aanwezig in 64 landen (op een totaal van 105 markten) en in 2014 wil het uitbreiden naar Australië en verschillende Latijns-Amerikaanse markten.

 

Ook volgend jaar wil Mango ongeveer 300 miljoen euro investeren, vooral in het openen van nieuwe winkels en het renoveren van bepaalde filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top