Wissel van de wacht bij Marylise & Rembo Fashion Group

Wissel van de wacht bij Marylise & Rembo Fashion Group

Bij Marylise & Rembo Fashion Group, een Belgisch familiebedrijf gespecialiseerd in bruidsjurken, heeft de vierde generatie bestaande uit Chiara De Vlieger, Ruth Donné en Victoria Wilden de touwtjes in handen genomen.

629 verkooppunten in 20 landen

Marylise & Rembo Fashion Group uit Herentals, de kracht achter de twee Belgische bruidsmerken Marylise en Rembo Styling, viert dit jaar haar negentigste verjaardag. Wat in 1926 startte als een hoedenwinkel evolueerde naar een groothandel in bruidsaccessoires, die zich uiteindelijk ontpopte tot een producent van bruidsjurken. Elk merk heeft een eigen ‘in-house’ designer die met één of twee gastdesigners samenwerkt. Prototypes van de nieuwe jurken worden telkens in het eigen atelier in België gemaakt, de eigenlijke productie gebeurt in Portugal.

 

De bruidscollecties worden intussen verkocht in 629 verkooppunten in twintig verschillende landen, van Europa tot Amerika over Rusland en Japan. In eigen land gaat het om 29 winkels. Het familiebedrijf telt vandaag 84 medewerkers die sinds kort worden aangestuurd door de vierde generatie van de familie: Chiara De Vlieger (communicatie), Ruth Donné (creatie) en Victoria Wilden (verkoop).

 

Flinke ambities mét een primeur

De drie nieuwe ‘leading ladies’ hebben grootse plannen met het familiebedrijf. “In sommige landen zoals Amerika is onze aanwezigheid nog eerder beperkt en is er nog veel marge om nieuwe verkooppunten aan te spreken”, zegt De Vlieger. “Daarnaast zijn er ook nog andere landen waarin we op termijn aanwezig willen zijn. Zaken zoals cultuurverschillen en markten die erg protectionistisch zijn, vergemakkelijken het er niet op, maar vormen een extra uitdaging en geven ons veel voldoening als het effectief lukt. Met onze prachtige bruidsjurken nieuwe klanten opzoeken, is sowieso een fantastische en leerrijke ervaring.”

 

Om die internationale ambitie kracht bij te zetten neemt Marylise & Rembo Fashion Group eind deze maand deel aan de Barcelona Bridal Fashion Week. “Het zal de eerste keer zijn dat een Belgisch bedrijf deelneemt aan de shows van de nieuwe collecties. Gezien de aanwezigheid van tal van belangrijke Europese (bruids)media kan dit onze positie binnen de Europese markt versterken. Nog afgezien van de mogelijke impact zullen we sowieso ontzettend genieten van dit unieke gebeuren”, besluit De Vlieger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top