ZEB gaat voor contentmarketing met James Cooke

ZEB

Kledingketen ZEB heeft een nieuwe ambassadeur: James Cooke vertegenwoordigt de multimerkenretailer en maakt een mini-serie over zes inspirerende mensen in het kader van ZEB For Everyone.

 

Waarden in beeld

ZEB heeft televisiepersoonlijkheid James Cooke aangetrokken als ambassadeur. Meer dan alleen een gezicht voor de kledingretailer, wordt het zijn rol om de waarden van het bedrijf in de schijnwerpers te plaatsen. Sinds de coronapandemie trekt de retailer namelijk volop de diversiteitskaart met ZEB For Everyone. Eerder kondigde het bedrijf al aan om de winkels beter toegankelijk te maken, aangezien tijdens de lockdowns opvallend veel mensen met een beperking op afspraak kwamen shoppen.


Nu krijgt ZEB For Everyone een vervolg via contentmarketing op YouTube. James Cooke lanceert een mini-serie waarin de levensverhalen van zes inspirerende mensen aan bod komen. Aan het woord komen onder andere een ZEB-medewerkster die een alcoholverslaving overwon, een ambitieuze weduwe, een jonge transgenderman en een Irakese vluchteling. De bedoeling is “vooroordelen te doorbreken, blikken te verruimen, andere mensen te inspireren en iedereen aan te moedigen om altijd in zichzelf te blijven geloven”, aldus een persverklaring.


ZEB wil de nieuwe ambassadeur inzetten om het bedrijf een menselijker gelaat te geven. Behalve met ZEB For Everyone wordt het zijn taak om de retailer en de mensen erachter in beeld te brengen. Letterlijk dan, met video- en beeldcampagnes zoals de mini-serie die vanaf eind september op YouTube verschijnt.