RetailHunt: Check Point Mol kiest voor spectaculaire kerstetalage

RetailHunt: Check Point Mol kiest voor spectaculaire kerstetalage
Check Point

Herenboetiek Check Point in het Kempische Mol maakt al jaren bijzonder veel werk van de etalages, in een poging om de consument op de straat te verbazen. Deze kerstperiode pakt de winkel uit met naar eigen zeggen de meest opzienbarende etalage ooit.

Auto door de vitrine

De nieuwe etalage wekt de illusie dat de Kerstman door plotse sneeuwval met zijn auto van de weg is geraakt en de vitrine van de winkel is binnengereden. De voorkant van de knalrode auto steekt in de winkel, terwijl de achterkant nog over het voetpad hangt. “Om dit effect te verkrijgen, hebben we een volledige auto in de helft gesneden, en aan beide zijden van venster geplaatst.  Sneeuwmachines zorgen voor extra beleving”, klinkt het bij Check Point.

 

Om de etalage aan te kondigen kwam Check Point met een videoteaser, waarin te zien is hoe de Kerstman na een avondje uit terechtkomt in een sneeuwstorm en zo de controle over het stuur verliest.

 

Eigenheid en creativiteit

De investeringen in de fysieke winkel zijn bij Check Point een bewuste keuze, waarin die zich liever offline dan online wil profileren. “Onze sterkste punten zijn onze eigenheid en creativiteit.  We hebben het gevoel dat concullega’s uit de boetieksector uit angst zich enkel en alleen beginnen focussen op het onlineverhaal”, zegt het daarover.

 

Check Point investeert wel in het online verhaal, maar wil toch vooral opvallen door de eigen sterke persoonlijkheid. “Voor een echte boetiek is volgens ons, misschien zelfs nog meer dan ooit, nog plaats, zelfs in een kleiner handelscentrum.”

 

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

RetailHunt: foodhal De Smidse geopend in Leuven

23/11/2017

In Leuven heeft vorig weekend foodhal De Smidse de deuren geopend. De klemtoon ligt er op ambachtelijke en lokale voeding. 

Prada opent flagshipstore in Brussel

31/10/2017

Prada heeft op de Waterloolaan in Brussel zijn eerste Belgische boetiek geopend. De winkel van bijna 400 m² toont de ready-to-wearcollecties voor dames en heren en bovendien ook de accessoirelijnen en lederwaren van het luxemerk.

Colruyt Group opent 3 winkels op 1 plek

23/10/2017

De Colruyt Group opent in Mol binnenkort een vestiging van Bio-Planet, Dreamland en Dreambaby op één locatie. Het heeft daarvoor een volledig nieuw pand neergepoot op de voormalige locatie van Center Shop.

Tecno in Mol-Rauw is voortaan Carrefour Express

24/05/2017

De vestiging van buurtwinkelketen Tecno in Mol-Rauw is gisteren heropend als een Carrefour Express. Die opening kadert in het overnameakkoord tussen Tecno en Carrefour, waarbij negen winkels van de keten in handen komen van Carrefour.

RetailHunt: Atelier Veritas conceptstore, Antwerpen

10/03/2017

Atelier Veritas, het nieuwe DIY-concept van Veritas, opende op 10 maart zijn allereerste conceptstore in de Nationalestraat in Antwerpen. Deze winkel wordt het mekka voor alle creatievelingen in de modebuurt.

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

08/03/2017

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

Back to top