RetailHunt: Inspirerende marketing in beeld

RetailHunt: Inspirerende marketing in beeld

Deze merken gingen met hun marketingaanpak waar geen van hun concurrenten zich eerder hadden gewaagd.

 

Bron: Just Something Creative

Bij McDonald's Zwitserland zagen ze bijvoorbeeld zelfs het klassieke zebrapad als een marketingopportuniteit.

 

1546374 10152362499106906 7489593975062130784 n

Neem je productslogan, hier 'Take a break, take a KitKat', gerust ook eens letterlijk.

 

10153154 10152362500321906 4126382776323438460 n

Of laat je door Nike net omgekeerd inspireren om niet op te geven en te blijven lopen.

 

Ook Coca-Cola ging 'all the way' om de perfect serve extra in de kijker te zetten.

 

IWC Schaffhausen vond dan weer een originele manier om mensen hun horloges te laten passen.

 

10421415 10152362499321906 5883480067495249249 n

Mars reed dan weer een tijdje rond met een extra grote variant van zijn chocoladereep.

 

1899892 10152362499521906 674425646943352840 n

Bij de lancering van de film van 'The Simpsons' fungeerden ook de roltrappen als advertentiekanaal.

 

10734020 10152362499556906 820284134519510052 n

Om in de filmsfeer te blijven: ook bij de lancering van de Superman-film werd knap ingespeeld op de functionaliteiten van gebouwen.

 

604103 10152362499631906 8996870803512892191 n

Adidas wist op zijn beurt uit te pakken met deze originele wegreclame.

 

Sprite-douches zorgden daarentegen voor veel bekijks op het strand.

 

10600440 10152362499846906 8796510396319003849 n

Voor wie nog twijfelt: Ariel krijgt in deze advertentie ook de vuilste muren weer perfect wit.

 

10676272 10152362500161906 7692841929830932251 n

In New York werden de iconisch dampende riooldeksels omgetoverd tot de perfecte advertenties voor een lokaal koffiemerk.

 

10394536 10152362500186906 1856232809577305437 n

De zoo van Kopenhagen gebruikte prachtige animaties om hun dieren af te beelden op de lokale bussen.

 

10365742 10152362500171906 2027661477696091614 n

De Amerikaanse televisieserie 'Law & Order' wist als geen ander in te spelen op de typische elementen van reclameborden.

 

10175952 10152362500346906 5657404683474627761 n

IBM voorzag zijn straatadvertenties van een zitbankje voor passanten.

 

10734160 10152362500506906 3535226916293446494 n

De krant 'The Economist' wil tot slot duidelijk maken dat het mensen ideeën geeft en laat ze duidelijk zien waar de lamp hangt.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Prada opent flagshipstore in Brussel

31/10/2017

Prada heeft op de Waterloolaan in Brussel zijn eerste Belgische boetiek geopend. De winkel van bijna 400 m² toont de ready-to-wearcollecties voor dames en heren en bovendien ook de accessoirelijnen en lederwaren van het luxemerk.

RetailHunt: Atelier Veritas conceptstore, Antwerpen

10/03/2017

Atelier Veritas, het nieuwe DIY-concept van Veritas, opende op 10 maart zijn allereerste conceptstore in de Nationalestraat in Antwerpen. Deze winkel wordt het mekka voor alle creatievelingen in de modebuurt.

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

08/03/2017

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten

01/03/2017

Binnen de 20 minuten je aangepaste bril, het kan met het Koreaanse brillenmerk YUN. In hun Berlijnse winkel zet minimalisme de toon: op het vlak van tijd en van prijs, maar ook van design.

RetailHunt: Media Markt Digital Store in Barcelona

30/09/2016

In Barcelona experimenteert Media Markt met Digital Store, een uniek winkelconcept dat omnichannel, technologische snufjes en de beperkte ruimte in een stadswinkel ten volle benut. RetailDetail ging het voor u bekijken.

 

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

05/09/2016

Schoenen Torfs opende op 27 augustus de pop-upwinkel Blend It, die naar eigen zeggen “helemaal in teken van diversiteit, fashion en vrouwen” staat. Een winkel voor jonge, modebewuste moslima’s dus, maar vooral ook een straf concept.

Back to top