RetailHunt: Nivea opent Italiaanse winkels

RetailHunt: Nivea opent Italiaanse winkels

Verzorgingsmerk Nivea (Beiersdorf) zoekt de consument op: het opende zopas een nieuwe fysieke winkel in het Valmontone Outlet nabij Rome.

 

Hedendaags en tijdloos

Het ontwerp van architect Matteo Thun & Partners beoogt “iconische eenvoud met een menselijk toets”. De huiskleuren van het merk spelen de hoofdrol in het ontwerp, dat zowel hedendaags als tijdloos wil zijn. De vloer in notelaar en de schappen in eik creëren een warme en natuurlijke atmosfeer terwijl de neutrale achtergrond en de uitgekiende accentverlichting alle aandacht vestigen op de producten.

 

Nivea heeft nu al vier winkels in Italië, telkens in outletcenters gevestigd. Het merk verkoopt in de winkels zo’n 270 producten, promoties en geschenkverpakkingen. Dit betekent overigens niet de eerste stap van Nivea in de wereld van de fysieke beleving. Eerder al opende het merk wellnesscentra onder de naam Nivea Haus in Hamburg, Berlijn en Dubai.

 

 

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Italiaanse medewerkers Amazon houden actie tijdens eindejaar

22/12/2017

De medewerkers van het distributiecentrum van Amazon nabij Piacenza in Italië willen dit jaar geen overuren meer presteren. Dat doen ze omdat ze vinden dat ze tijdens het eindejaar te zwaar onder druk komen te staan.

Hoedenmaker Borsalino is failliet

19/12/2017

De bekende Italiaanse hoedenmaker Borsalino is failliet. Het reddingsplan van het merk achter de legendarische hoeden is gisteren afgekeurd door de rechtbank van Allessandria. 

RetailHunt: Check Point Mol kiest voor spectaculaire kerstetalage

07/12/2017

Herenboetiek Check Point in het Kempische Mol maakt al jaren bijzonder veel werk van de etalages, in een poging om de consument op de straat te verbazen. Deze kerstperiode pakt de winkel uit met naar eigen zeggen de meest opzienbarende etalage ooit.

Back to top