Blokker Holding boekt recordomzet online

Blokker Holding boekt recordomzet online

De winkelketens van de Blokker Holding hebben in 2013 online een recordomzet geboekt van 79 miljoen euro. Daarmee presteerden de webshops 19 procent beter dan in 2012. Vooral de sectoren Huishoud en Wonen & Tuin deden het goed online.

Online goed voor 4% totale omzet

Vorig jaar hebben de winkelketens binnen het concern die beschikken over een eigen webshop bijna 4% van hun totale omzet via online transacties gerealiseerd. Vooral de webshops in de sector Speelgoed (+17%), Wonen & Tuin (19%) en Huishoud – met name de webwinkels blokker.nl, marskramer.nl en cookandco.nl – tekende sterke groei op: die laatste categorie kende zelfs een online omzettoename van 26%.

 

Toch bezweert Blokker dat  "de sterke groei van de online aankopen niet betekent dat de fysieke winkels relatief minder belangrijk zijn geworden": in een persbericht stelt de groep immers dat "de klant zich in toenemende mate online wil oriënteren, vervolgens het product in de winkel zien en vastpakken, online bestellen en dan weer het bestelde product in een winkel naar keuze ophalen." 31 procent van de online aankopen werd immers in de winkel opgehaald. 

 

Mobiel kent zeer snelle opmars

Dit omnichannelwinkelen zal volgens het concern alleen maar verder toenemen door "de snelle adoptie van mobiel en tablets". De webshop van Blokker zag in 2013 het aantal bezoekers via tablet toenemen met 127% en via smartphone met 119%. Op blokker.nl werd in 2013 al 18,5 procent van de omzet gerealiseerd door aankopen via mobiele toestellen (vorig jaar 11%).

 

Roland Palmer, voorzitter van de raad van bestuur, was "tevreden dat wij opnieuw een snellere online omzetgroei laten zien dan de gemiddelde marktgroei. Onze doelstelling is om uiterlijk in 2017 een online omzet van 300 miljoen euro te realiseren. Onze strategie kent drie kernpunten: een versnelde groei van de huidige webshops, de ontwikkeling van nieuwe webshops voor onze winkelformules en mogelijke acquisities.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top