Blokker Holding boekt recordomzet online | RetailDetail

Blokker Holding boekt recordomzet online

Blokker Holding boekt recordomzet online

De winkelketens van de Blokker Holding hebben in 2013 online een recordomzet geboekt van 79 miljoen euro. Daarmee presteerden de webshops 19 procent beter dan in 2012. Vooral de sectoren Huishoud en Wonen & Tuin deden het goed online.

Online goed voor 4% totale omzet

Vorig jaar hebben de winkelketens binnen het concern die beschikken over een eigen webshop bijna 4% van hun totale omzet via online transacties gerealiseerd. Vooral de webshops in de sector Speelgoed (+17%), Wonen & Tuin (19%) en Huishoud – met name de webwinkels blokker.nl, marskramer.nl en cookandco.nl – tekende sterke groei op: die laatste categorie kende zelfs een online omzettoename van 26%.

 

Toch bezweert Blokker dat  "de sterke groei van de online aankopen niet betekent dat de fysieke winkels relatief minder belangrijk zijn geworden": in een persbericht stelt de groep immers dat "de klant zich in toenemende mate online wil oriënteren, vervolgens het product in de winkel zien en vastpakken, online bestellen en dan weer het bestelde product in een winkel naar keuze ophalen." 31 procent van de online aankopen werd immers in de winkel opgehaald. 

 

Mobiel kent zeer snelle opmars

Dit omnichannelwinkelen zal volgens het concern alleen maar verder toenemen door "de snelle adoptie van mobiel en tablets". De webshop van Blokker zag in 2013 het aantal bezoekers via tablet toenemen met 127% en via smartphone met 119%. Op blokker.nl werd in 2013 al 18,5 procent van de omzet gerealiseerd door aankopen via mobiele toestellen (vorig jaar 11%).

 

Roland Palmer, voorzitter van de raad van bestuur, was "tevreden dat wij opnieuw een snellere online omzetgroei laten zien dan de gemiddelde marktgroei. Onze doelstelling is om uiterlijk in 2017 een online omzet van 300 miljoen euro te realiseren. Onze strategie kent drie kernpunten: een versnelde groei van de huidige webshops, de ontwikkeling van nieuwe webshops voor onze winkelformules en mogelijke acquisities.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea denkt ook aan veganistische klanten

19/02/2018

Het Zweedse Ikea gaat nu ook veganistische producten maken: de primeur is voor de Veggie Dog, een veganistische versie van de hotdog. Het is wel nog wachten tot de zomer voor de hotdog ook hier te koop zal zijn.

Ikea levert vanaf vandaag aan huis

08/02/2018

Vanaf vandaag levert Ikea ook in België online bestellingen thuis af. Ikea België volgt zo het voorbeeld van onder andere Duitsland. De webshop levert 120 nieuwe banen op, en dat aantal moet binnenkort nog fors groeien.

Auping misleidde consument rond diervriendelijke dons

07/02/2018

Volgens de Nederlandse Reclame Code Commissie heeft beddenfabrikant Auping een misleidend beeld gecreëerd rond de diervriendelijkheid van de gebruikte dons. Dierenrechtenorganisatie Animal Rights, die het probleem aankaartte, reageert tevreden.

Ikea schrapt West-Vlaamse vestigingen van de planning

06/02/2018

De Zweedse woonketen Ikea heeft besloten om alle plannen voor een nieuwe vestiging in West-Vlaanderen de vuilnisbak in te kieperen. Normaal kwam er een woonwinkel in Wevelgem en er werd ook gesproken over Kortrijk.

Oh'Green steekt taalgrens over en opent in Aarschot

02/02/2018

Een jaar na de fusie met de tuincentra van Hubo opent de Waalse tuinketen Oh'Green voor het eerst een vestiging ten Noorden van de taalgrens. De winkel in Aarschot vervangt de huidige Intratuin.

Willem Stox ruilt bedden in voor lingerie: van Auping naar Van de Velde

01/02/2018

Willem Stox, directeur voor België en Luxemburg bij beddenspecialist Auping, verlaat op 16 februari het bedrijf en gaat aan de slag bij lingeriegroep Van de Velde. Hij wordt er verantwoordelijk voor België, Luxemburg en Scandinavië.

Back to top