Blokker Holding boekt recordomzet online | RetailDetail

Blokker Holding boekt recordomzet online

Blokker Holding boekt recordomzet online

De winkelketens van de Blokker Holding hebben in 2013 online een recordomzet geboekt van 79 miljoen euro. Daarmee presteerden de webshops 19 procent beter dan in 2012. Vooral de sectoren Huishoud en Wonen & Tuin deden het goed online.

Online goed voor 4% totale omzet

Vorig jaar hebben de winkelketens binnen het concern die beschikken over een eigen webshop bijna 4% van hun totale omzet via online transacties gerealiseerd. Vooral de webshops in de sector Speelgoed (+17%), Wonen & Tuin (19%) en Huishoud – met name de webwinkels blokker.nl, marskramer.nl en cookandco.nl – tekende sterke groei op: die laatste categorie kende zelfs een online omzettoename van 26%.

 

Toch bezweert Blokker dat  "de sterke groei van de online aankopen niet betekent dat de fysieke winkels relatief minder belangrijk zijn geworden": in een persbericht stelt de groep immers dat "de klant zich in toenemende mate online wil oriënteren, vervolgens het product in de winkel zien en vastpakken, online bestellen en dan weer het bestelde product in een winkel naar keuze ophalen." 31 procent van de online aankopen werd immers in de winkel opgehaald. 

 

Mobiel kent zeer snelle opmars

Dit omnichannelwinkelen zal volgens het concern alleen maar verder toenemen door "de snelle adoptie van mobiel en tablets". De webshop van Blokker zag in 2013 het aantal bezoekers via tablet toenemen met 127% en via smartphone met 119%. Op blokker.nl werd in 2013 al 18,5 procent van de omzet gerealiseerd door aankopen via mobiele toestellen (vorig jaar 11%).

 

Roland Palmer, voorzitter van de raad van bestuur, was "tevreden dat wij opnieuw een snellere online omzetgroei laten zien dan de gemiddelde marktgroei. Onze doelstelling is om uiterlijk in 2017 een online omzet van 300 miljoen euro te realiseren. Onze strategie kent drie kernpunten: een versnelde groei van de huidige webshops, de ontwikkeling van nieuwe webshops voor onze winkelformules en mogelijke acquisities.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Casa opent nieuwe winkel in Olen

13/08/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe winkel geopend in Olen Shopping Park. De winkel, die bewust in de buurt van het Belgisch hoofdkantoor ligt, kreeg ook een nieuw winkelconcept.

Eggo flirt met 50 winkels in België, start in Nederland

03/08/2018

Keukenwinkelketen èggo blijft groeien: na Luxemburg en Spanje luidt de eerste Nederlandse pilootwinkel in Breda het begin van een nieuw expansiehoofdstuk in. In België zijn er ondertussen bijna vijftig winkels.

Teleurstellende cijfers voor Beter Bed

30/07/2018

Beddenretailer Beter Bed Holding heeft er geen prettige eerste jaarhelft op zitten: zowel de omzet als de winst staan onder druk als gevolg van aanhoudende problemen op de Duitse markt. In Nederland en België steeg de omzet wel.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.