Bostoen innoveert met "energiezuinige" +Home-winkels | RetailDetail

Bostoen innoveert met "energiezuinige" +Home-winkels

Bostoen innoveert met "energiezuinige" +Home-winkels
Dit weekend opent in het Oost-Vlaamse Merelbeke de eerste +Home de deuren, het nieuwe winkelconcept voor energiezuinige vernieuwbouwoplossingen voor bestaande woningen van bouwgroep Bostoen uit Drongen. Die bouwt sinds 2009 enkel nog passiefwoningen en +Home is daar een logisch verlengstuk van.

One-stop-shop mét advies

+Home wil een totaaloplossing bieden voor de eigenaars van de vier miljoen bestaande woningen in België. In het aanbod zitten onder meer zonnepanelen, ramen en deuren, condensatieketels, warmtepompen, waterontharders, dak- en muurisolatie, led-verlichting en ventilatie. Ook voor advies rond leningen, verzekeringen en het aanvragen van overheidssubsidies kan de huiseigenaar er terecht. 

 

+Home is al enkele jaren actief onder de Bostoen-paraplu. Tot nu toe bezochten de 60 energieconsulenten klanten thuis om advies te verlenen en huiseigenaars te helpen om het energieverbruik van hun woning te optimaliseren. Door nu een heuse winkelketen op te starten, wil Bostoen de omzet van de divisie +Home voor het tweede jaar op rij verdubbelen: van 18 miljoen euro in 2010 over 42 miljoen euro in 2011 tot ruim 80 miljoen euro dit jaar.

 

50 winkels over acht jaar

Na Merelbeke staan er dit jaar nog drie winkelopeningen op de planning. In een periode van acht jaar is het de ambitie van +Home om liefst 50 advieswinkels in België te openen. Elke +Home-winkel, die minimaal 150 m² en maximaal 400 m² groot zla zijn, zal worden opengehouden door drie energieconsulenten. Er zal altijd één adviseur aanwezig zijn in de winkel, de andere twee bezoeken de klanten thuis.

 

De eerste winkels zullen nog in eigen beheer worden gerund. Eens het concept op punt staat, gaat +Home op zoek naar franchisenemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.