Brico wil de vrouwelijke doe-het-zelver verleiden

Brico wil de vrouwelijke doe-het-zelver verleiden

Na het Waalse Jambes is de pas heropende Brico in Lier de tweede Belgische vestiging die uitpakt met vier "vrouwvriendelijke" deco-zones. Brico weet immers maar al te goed dat doe-het-zelven geen exclusief mannelijke bezigheid meer is. 

Vier aparte decozones

"Vanaf nu zijn het niet enkel meer de mannen die op zaterdag naar Brico willen!", klinkt het ambitieus bij de Belgische doe-het-zelfketen. De ruimtes en producten werden immers "opgedeeld in vier aantrekkelijke, 'vrouwvriendelijke' ruimtes, die baden in kleur en licht en thematisch zijn opgebouwd, zodat de onzekere shopper makkelijker dan ooit zijn gading vindt." De keten ging hiervoor in zee met het gerenommeerde trendbureau Carlin International.

 

De Design-zone richt zich tot "liefhebbers van een trendy, hedendaagse look, met pure en minimalistische materialen en accessoires". Elegance gaat dan weer voor "tijdloze romantiek en een subtiele mix van eenvoud en karakter". Het Arty-concept onthult "een flashy, poppy wereld vol kleur en vintagematerialen, vol energie, humor en fun". Natural tot slot is "rechtstreeks geïnspireerd door de natuur en nodigt uit tot heerlijk relaxen". 

 

Jaarlijks aangepast

De interieurs zijn door decorateurs en binnenhuisarchitecten uitgewerkt met de producten die Brico in het andere deel van de winkel in voorraad heeft (een beetje zoals bij Ikea, inderdaad). De zones zullen elk jaar worden aangepast en in een ander kleedje worden gestoken volgens de nieuwste decotrends.

 

De Lierse winkel heeft een binnenoppervlakte van 2.279 m², waarvan de nieuwe decoruimte ongeveer een vijfde beslaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

03/11/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Algemeen directeur Leen Bakker stapt op

02/11/2017

Rob van den Noort vertrekt binnenkort als algemeen directeur bij Leen Bakker. Hij was nog maar sinds 2015 aan de slag in die functie, maar zegt dat zijn werk er opzit. Een opvolger is er momenteel nog niet.

Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

Back to top