Brico wil de vrouwelijke doe-het-zelver verleiden | RetailDetail

Brico wil de vrouwelijke doe-het-zelver verleiden

Brico wil de vrouwelijke doe-het-zelver verleiden

Na het Waalse Jambes is de pas heropende Brico in Lier de tweede Belgische vestiging die uitpakt met vier "vrouwvriendelijke" deco-zones. Brico weet immers maar al te goed dat doe-het-zelven geen exclusief mannelijke bezigheid meer is. 

Vier aparte decozones

"Vanaf nu zijn het niet enkel meer de mannen die op zaterdag naar Brico willen!", klinkt het ambitieus bij de Belgische doe-het-zelfketen. De ruimtes en producten werden immers "opgedeeld in vier aantrekkelijke, 'vrouwvriendelijke' ruimtes, die baden in kleur en licht en thematisch zijn opgebouwd, zodat de onzekere shopper makkelijker dan ooit zijn gading vindt." De keten ging hiervoor in zee met het gerenommeerde trendbureau Carlin International.

 

De Design-zone richt zich tot "liefhebbers van een trendy, hedendaagse look, met pure en minimalistische materialen en accessoires". Elegance gaat dan weer voor "tijdloze romantiek en een subtiele mix van eenvoud en karakter". Het Arty-concept onthult "een flashy, poppy wereld vol kleur en vintagematerialen, vol energie, humor en fun". Natural tot slot is "rechtstreeks geïnspireerd door de natuur en nodigt uit tot heerlijk relaxen". 

 

Jaarlijks aangepast

De interieurs zijn door decorateurs en binnenhuisarchitecten uitgewerkt met de producten die Brico in het andere deel van de winkel in voorraad heeft (een beetje zoals bij Ikea, inderdaad). De zones zullen elk jaar worden aangepast en in een ander kleedje worden gestoken volgens de nieuwste decotrends.

 

De Lierse winkel heeft een binnenoppervlakte van 2.279 m², waarvan de nieuwe decoruimte ongeveer een vijfde beslaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Casa opent eerste Nederlandse winkel

01/06/2018

Nederland maakt kennis met een nieuwe interieurwinkelketen: Casa opent op vrijdag 1 juni de deuren in de Utrechtse binnenstad en introduceert ook zijn webshop. De lancering betekent het startschot van een grote ombouwoperatie.

Blokker België heeft een nieuwe directeur

31/05/2018

Rob Schuyt is per 1 mei in dienst getreden als algemeen directeur van Blokker in België. Hij neemt hiermee de functie over van Bernd Bosch, met wie het contract is beëindigd.