Brico wil de vrouwelijke doe-het-zelver verleiden

Brico wil de vrouwelijke doe-het-zelver verleiden

Na het Waalse Jambes is de pas heropende Brico in Lier de tweede Belgische vestiging die uitpakt met vier "vrouwvriendelijke" deco-zones. Brico weet immers maar al te goed dat doe-het-zelven geen exclusief mannelijke bezigheid meer is. 

Vier aparte decozones

"Vanaf nu zijn het niet enkel meer de mannen die op zaterdag naar Brico willen!", klinkt het ambitieus bij de Belgische doe-het-zelfketen. De ruimtes en producten werden immers "opgedeeld in vier aantrekkelijke, 'vrouwvriendelijke' ruimtes, die baden in kleur en licht en thematisch zijn opgebouwd, zodat de onzekere shopper makkelijker dan ooit zijn gading vindt." De keten ging hiervoor in zee met het gerenommeerde trendbureau Carlin International.

 

De Design-zone richt zich tot "liefhebbers van een trendy, hedendaagse look, met pure en minimalistische materialen en accessoires". Elegance gaat dan weer voor "tijdloze romantiek en een subtiele mix van eenvoud en karakter". Het Arty-concept onthult "een flashy, poppy wereld vol kleur en vintagematerialen, vol energie, humor en fun". Natural tot slot is "rechtstreeks geïnspireerd door de natuur en nodigt uit tot heerlijk relaxen". 

 

Jaarlijks aangepast

De interieurs zijn door decorateurs en binnenhuisarchitecten uitgewerkt met de producten die Brico in het andere deel van de winkel in voorraad heeft (een beetje zoals bij Ikea, inderdaad). De zones zullen elk jaar worden aangepast en in een ander kleedje worden gestoken volgens de nieuwste decotrends.

 

De Lierse winkel heeft een binnenoppervlakte van 2.279 m², waarvan de nieuwe decoruimte ongeveer een vijfde beslaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top