De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend

De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend

De Mandemakers Groep, het bedrijf boven ketens als Keukenconcurrent, Sanders en Morres, heeft in 2015 opnieuw fiks verlies gemaakt. Volgens financieel directeur Jeroen Maan is dat echter geen probleem, omdat het moederbedrijf van DMG wel winstgevend is.

Opnieuw winst in 2016

DMG had in 2015 een negatief bedrijfsresultaat van 16,4 miljoen euro, terwijl het nettoverlies zelfs opliep tot 24,9 miljoen euro. Maan wijst er echter op dat moederbedrijf Pinmill wel 43 miljoen euro winst voor belastingen wist te maken in 2015. Het is de eerste keer dat die cijfers worden vrijgegeven. Niet alle winkels van de verschillende ketens vallen immers onder DMG: de cijfers van dat bedrijf handelen over de winkels in België en Nederland, terwijl de ketens ook winkels hebben in Oost-Europa en Duitsland. Een deel daarvan vallen wel onder Pinmill.

 

Voor 2016 klinken er alvast opnieuw positieve geluiden bij DMG: volgens Maan heeft het bedrijf zo in 2016 opnieuw winst weten te maken. Sinds 2008 maakte het bedrijf nochtans verlies en de voorbije tien jaar werd er door Pinmill 300 miljoen euro in het bedrijf gestoken, om de solvabiliteit op peil te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzet- en winstdaling voor Lenovo

16/02/2017

De Chinese elektronicafabrikant Lenovo heeft 2016 afgesloten met een moeilijk kwartaal. Zowel de omzet als de winst ging in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar achteruit, en dat ondanks een stijging van het aantal verkochte (tablet-)pc’s.

Omzet Decathlon voor het eerst meer dan 10 miljard euro

16/02/2017

Sportketen Decathlon heeft zichzelf een mooi verjaardagscadeau geschonken: ze viert haar veertigste verjaardag met voor de eerste keer ooit een omzet van meer dan tien miljard euro, dankzij een flinke internationale expansie.

Duurdere melk drukt op winst Danone

16/02/2017

Zuivelproducent Danone verwacht dat zijn winst dit jaar traag zal groeien, vanwege hogere melkprijzen. Daarnaast wil het bedrijf tegen 2020 ook nog eens een miljard euro minder kosten maken.

Nestlé mikt op 2 à 4% omzetgroei dit jaar

16/02/2017

De Zwitserse voedingsreus Nestlé zag zijn omzet vorig jaar met 3,2% stijgen, de laagste groei in tien jaar: voor de kersverse CEO het sein om een herstructurering aan te kondigen die de winstgevendheid moet verhogen.

Heineken overtreft verwachtingen

15/02/2017

Drankenproducent Heineken heeft in het boekjaar 2016 een geconsolideerde omzet van 20,8 miljard euro gehaald: dat is 1,4% meer dan een jaar eerder en bovendien beter dan de verwachtingen van analisten.

OKay opent in Hoeilaart en Zoersel

13/02/2017

Colruyt-dochter OKay opent in Hoeilaart en Zoersel twee filialen volgens het nieuwste concept van de keten, met oog voor duurzame technieken en materialen.

Back to top