De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend

De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend

De Mandemakers Groep, het bedrijf boven ketens als Keukenconcurrent, Sanders en Morres, heeft in 2015 opnieuw fiks verlies gemaakt. Volgens financieel directeur Jeroen Maan is dat echter geen probleem, omdat het moederbedrijf van DMG wel winstgevend is.

Opnieuw winst in 2016

DMG had in 2015 een negatief bedrijfsresultaat van 16,4 miljoen euro, terwijl het nettoverlies zelfs opliep tot 24,9 miljoen euro. Maan wijst er echter op dat moederbedrijf Pinmill wel 43 miljoen euro winst voor belastingen wist te maken in 2015. Het is de eerste keer dat die cijfers worden vrijgegeven. Niet alle winkels van de verschillende ketens vallen immers onder DMG: de cijfers van dat bedrijf handelen over de winkels in België en Nederland, terwijl de ketens ook winkels hebben in Oost-Europa en Duitsland. Een deel daarvan vallen wel onder Pinmill.

 

Voor 2016 klinken er alvast opnieuw positieve geluiden bij DMG: volgens Maan heeft het bedrijf zo in 2016 opnieuw winst weten te maken. Sinds 2008 maakte het bedrijf nochtans verlies en de voorbije tien jaar werd er door Pinmill 300 miljoen euro in het bedrijf gestoken, om de solvabiliteit op peil te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top