De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend | RetailDetail

De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend

De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend

De Mandemakers Groep, het bedrijf boven ketens als Keukenconcurrent, Sanders en Morres, heeft in 2015 opnieuw fiks verlies gemaakt. Volgens financieel directeur Jeroen Maan is dat echter geen probleem, omdat het moederbedrijf van DMG wel winstgevend is.

Opnieuw winst in 2016

DMG had in 2015 een negatief bedrijfsresultaat van 16,4 miljoen euro, terwijl het nettoverlies zelfs opliep tot 24,9 miljoen euro. Maan wijst er echter op dat moederbedrijf Pinmill wel 43 miljoen euro winst voor belastingen wist te maken in 2015. Het is de eerste keer dat die cijfers worden vrijgegeven. Niet alle winkels van de verschillende ketens vallen immers onder DMG: de cijfers van dat bedrijf handelen over de winkels in België en Nederland, terwijl de ketens ook winkels hebben in Oost-Europa en Duitsland. Een deel daarvan vallen wel onder Pinmill.

 

Voor 2016 klinken er alvast opnieuw positieve geluiden bij DMG: volgens Maan heeft het bedrijf zo in 2016 opnieuw winst weten te maken. Sinds 2008 maakte het bedrijf nochtans verlies en de voorbije tien jaar werd er door Pinmill 300 miljoen euro in het bedrijf gestoken, om de solvabiliteit op peil te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.