Eggo opent eerste buitenlandse vestiging

Eggo opent eerste buitenlandse vestiging

Keukenmerk Eggo gaat internationaal: de groep startte zopas een 'master franchise' in de Spaanse hoofdstad Madrid. "Het begin van een netwerk dat onze succesformule verder in Spanje en Europa moet verankeren", klinkt het vol zelfvertrouwen bij het Belgische familiebedrijf.

Primeur voor Belgisch keukenmerk

De start van de eerste buitenlandse 'master franchise' is een primeur in de Belgische keukenwereld, maar de ambities van Eggo reiken verder: "We willen zo snel mogelijk meerdere vestigingen in Madrid openen om onze naam te vestigen, alvorens naar de rest van het land te kijken", zegt marketingmanager Paul David.

 

De (gedurfde) keuze voor Spanje is niet toevallig: "Het idee ontstond zo'n twee jaar geleden, in volle crisis dus. In die tijd hebben we gezocht naar geschikte Spaanse partners en vooral naar de juiste locatie voor deze 'flagship'. Intussen zijn in Spanje tekenen van economisch herstel te zien, zeker in de commerciële vastgoedsector. Wij zullen klaarstaan als dat herstel zich doorzet."

 

Opvallend: Eggo biedt dezelfde keukenconcepten aan in België en Spanje. "We zijn vast van plan de keukentrends zonder onderscheid tussen de Belgische en Spaans markt aan te houden, zoals momenteel de witte keukens en greeploze modellen", aldus nog Paul David.

 

42 verkooppunten in België

Op amper zes jaar tijd opende Eggo 42 verkooppunten in ons land. Naast een nieuw logistiek centrum van 10.000 m² in Rhisnes bij Namen, opende de Belgische keukenbouwer zopas nog nieuwe showrooms in Geel en Verviers. Heel binnenkort volgt er ook nog één in Turnhout. De volgende twee tot drie jaar komen er nog een tiental bij, zodat de mijlpaal van vijftig vestigingen binnenkort bereikt wordt.

 

Op jaarbasis verkoopt Eggo bijna 15.000 uitgeruste keukens. Samen met zijn 250 medewerkers, installateurs en bezorgers realiseert Eggo dit jaar een omzet van ruim 95 miljoen euro en is daarmee het nummer twee in ons land, na Ixina.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

03/11/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Algemeen directeur Leen Bakker stapt op

02/11/2017

Rob van den Noort vertrekt binnenkort als algemeen directeur bij Leen Bakker. Hij was nog maar sinds 2015 aan de slag in die functie, maar zegt dat zijn werk er opzit. Een opvolger is er momenteel nog niet.

Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

Back to top