Gimv investeert in premiummerk voor kinderwagens Joolz

Gimv investeert in premiummerk voor kinderwagens Joolz

De Vlaamse investeringsmaatschappij Gimv verwerft 40% van het Amsterdamse Joolz, het snelgroeiende premiummerk voor kinderwagens. Op die manier wil het Nederlandse bedrijf een groeispurtje trekken in de wereldwijde niche van luxueuze kinderwagens.

23 miljoen euro omzet

Het in 2004 opgerichte Joolz onderscheidt zich door de kwaliteit van zijn producten en door een vooruitstrevend ergonomisch design. Dat leverde de Joolz Geo vorig jaar de Red Dot design award ‘best of best 2015’ op. Het Amsterdamse bedrijf voert ook duurzaamheid hoog in het vaandel: niet alleen werkt het uitsluitend met herbruikbare verpakkingsmaterialen, maar voor elke Joolz-baby laat het bedrijf ook een boom planten in het Joolz Geboortebos in Colombia als bijdrage in de strijd tegen ontbossing en klimaatverandering.

 

Voor Joolz werken momenteel een zeventigtal mensen, die in 2015 een omzet van ruim 23 miljoen euro realiseerden. Het bedrijf verkoopt zijn producten via kinderspeciaalzaken en boetieks in 25 landen en claimt een leidinggevende positie in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Australië.

 

De intrede van Gimv in 40% van het kapitaal (de rest blijft in handen van oprichter Emile Kuenen en algemeen directeur Stan Vermeulen) moet Joolz de mogelijkheid bieden nieuwe producten te lanceren en tegelijk nieuwe geografische markten aan te boren. In de komende vijf jaar wil het bedrijf zijn omzet verdrievoudigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Casa keert terug naar Mortsel

22/01/2018

Winkelketen Casa opent eind deze maand een nieuwe vestiging in Mortsel, bij Antwerpen. Daar had ze eerder al een winkel, maar die verdween een tijdje geleden. Nu neemt de keten haar intrede in het oude pand van Blokker.

Ikea opent pop-up in Brusselse Dansaertstraat

12/01/2018

Woonwinkel Ikea heeft in het centrum van Brussel een pop-up geopend, waar klanten een aantal stukken uit de Delaktig-collectie kunnen bewonderen. In de winkel zelf kan wel niets gekocht worden.

Colora opent 60ste verfwinkel in Bree

10/01/2018

Zaterdag opent in Bree de zestigste winkel van Colora, de winkelketen van de Belgische verfproducent BOSS paints. Uitbater Kris Peter Follon was voorheen coach voor meer dan dertig filialen van de keten.

Bescheiden winst voor Mandemakers

04/01/2018

Mandemakers, de onbetwiste keukenkoning van Nederland, rapporteert na jaren van verlies eindelijk winst. In boekjaar 2016 haalde de groep een winst van ruim drie miljoen euro, op de cijfers voor 2017 is het nog even wachten.

Retail Estates doet opnieuw forse investering in Nederland

22/12/2017

Het Belgische vastgoedbedrijf Retail Estates, heeft opnieuw een grote investering gedaan in Nederland. Het heeft drie nieuwe winkelcentra gekocht, goed voor een waarde van ongeveer 205 miljoen euro.

Ikea toch niet naar Noorderlaan in Antwerpen

20/12/2017

Ikea heeft besloten om toch geen nieuwe vestiging te bouwen op de Havana-site aan de Noorderlaan in Antwerpen. De Zweedse woonketen wijst daarvoor naar de opmars van e-commerce, waardoor de winkel niet rendabel zou zijn.

Back to top