Gimv investeert in premiummerk voor kinderwagens Joolz | RetailDetail

Gimv investeert in premiummerk voor kinderwagens Joolz

Gimv investeert in premiummerk voor kinderwagens Joolz

De Vlaamse investeringsmaatschappij Gimv verwerft 40% van het Amsterdamse Joolz, het snelgroeiende premiummerk voor kinderwagens. Op die manier wil het Nederlandse bedrijf een groeispurtje trekken in de wereldwijde niche van luxueuze kinderwagens.

23 miljoen euro omzet

Het in 2004 opgerichte Joolz onderscheidt zich door de kwaliteit van zijn producten en door een vooruitstrevend ergonomisch design. Dat leverde de Joolz Geo vorig jaar de Red Dot design award ‘best of best 2015’ op. Het Amsterdamse bedrijf voert ook duurzaamheid hoog in het vaandel: niet alleen werkt het uitsluitend met herbruikbare verpakkingsmaterialen, maar voor elke Joolz-baby laat het bedrijf ook een boom planten in het Joolz Geboortebos in Colombia als bijdrage in de strijd tegen ontbossing en klimaatverandering.

 

Voor Joolz werken momenteel een zeventigtal mensen, die in 2015 een omzet van ruim 23 miljoen euro realiseerden. Het bedrijf verkoopt zijn producten via kinderspeciaalzaken en boetieks in 25 landen en claimt een leidinggevende positie in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Australië.

 

De intrede van Gimv in 40% van het kapitaal (de rest blijft in handen van oprichter Emile Kuenen en algemeen directeur Stan Vermeulen) moet Joolz de mogelijkheid bieden nieuwe producten te lanceren en tegelijk nieuwe geografische markten aan te boren. In de komende vijf jaar wil het bedrijf zijn omzet verdrievoudigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

E-commerce weegt op het rendement van de fysieke supermarkt

05/06/2018

E-commerce zet het businessmodel van de fysieke supermarkten op termijn onder druk, berekende financieel retailspecialist Marshoek. Toch moeten supermarkten door die zure appel heen bijten, klinkt het evenwel.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Casa opent eerste Nederlandse winkel

01/06/2018

Nederland maakt kennis met een nieuwe interieurwinkelketen: Casa opent op vrijdag 1 juni de deuren in de Utrechtse binnenstad en introduceert ook zijn webshop. De lancering betekent het startschot van een grote ombouwoperatie.