Gimv investeert in premiummerk voor kinderwagens Joolz

Gimv investeert in premiummerk voor kinderwagens Joolz

De Vlaamse investeringsmaatschappij Gimv verwerft 40% van het Amsterdamse Joolz, het snelgroeiende premiummerk voor kinderwagens. Op die manier wil het Nederlandse bedrijf een groeispurtje trekken in de wereldwijde niche van luxueuze kinderwagens.

23 miljoen euro omzet

Het in 2004 opgerichte Joolz onderscheidt zich door de kwaliteit van zijn producten en door een vooruitstrevend ergonomisch design. Dat leverde de Joolz Geo vorig jaar de Red Dot design award ‘best of best 2015’ op. Het Amsterdamse bedrijf voert ook duurzaamheid hoog in het vaandel: niet alleen werkt het uitsluitend met herbruikbare verpakkingsmaterialen, maar voor elke Joolz-baby laat het bedrijf ook een boom planten in het Joolz Geboortebos in Colombia als bijdrage in de strijd tegen ontbossing en klimaatverandering.

 

Voor Joolz werken momenteel een zeventigtal mensen, die in 2015 een omzet van ruim 23 miljoen euro realiseerden. Het bedrijf verkoopt zijn producten via kinderspeciaalzaken en boetieks in 25 landen en claimt een leidinggevende positie in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Australië.

 

De intrede van Gimv in 40% van het kapitaal (de rest blijft in handen van oprichter Emile Kuenen en algemeen directeur Stan Vermeulen) moet Joolz de mogelijkheid bieden nieuwe producten te lanceren en tegelijk nieuwe geografische markten aan te boren. In de komende vijf jaar wil het bedrijf zijn omzet verdrievoudigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

03/11/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Algemeen directeur Leen Bakker stapt op

02/11/2017

Rob van den Noort vertrekt binnenkort als algemeen directeur bij Leen Bakker. Hij was nog maar sinds 2015 aan de slag in die functie, maar zegt dat zijn werk er opzit. Een opvolger is er momenteel nog niet.

Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

Back to top