Grootschalige productiefout drinkglazen IKEA.

Grootschalige productiefout drinkglazen IKEA.

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top