Grootschalige productiefout drinkglazen IKEA.

Grootschalige productiefout drinkglazen IKEA.

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker heeft Leen Bakker al verkocht

19/05/2017

Slechts enkele dagen nadat de Blokker Holding bekend maakte dat ze enkel nog verder wilde gaan met winkelketen Blokker, heeft ze één van haar andere winkelketens al van de hand gedaan. Leen Bakker is bijna eigendom van Gilde Equity Management.

Opnieuw mooie omzetgroei voor Beter Bed

12/05/2017

De omzet van Beter Bed Holding is in het eerste kwartaal van 2017 met 7,6% gegroeid. Dat was gedeeltelijk te danken aan de overname van Sängjätten, maar ook zonder die aankoop was er sprake van een mooie groei (+5%).

Ikea geeft textieloverschotten tweede leven

11/05/2017

Ikea en De Kringwinkel Ateljee Gent hebben de handen in elkaar geslagen voor een collectie accessoires op basis van textieloverschotten. De collectie is gemaakt door mensen met verminderde kansen op de arbeidsmarkt, met steun van de stad Gent.

Tweede Vanden Borre Kitchen geopend in Gent-Oostakker

05/05/2017

Vandaag is in Gent de tweede vestiging van Vanden Borre Kitchen geopend door franchisenemers Patrick Smulders en Thomas Batjoens. De eerste vestiging van de keukenketen opende in oktober al zijn deuren in Drogenbos.

Laatste Blokker in alle stilte opgestapt bij Blokker Holding

04/05/2017

Albert Blokker is in maart teruggetreden als commissaris bij Blokker Holding. Daarmee is na 120 jaar de laatste Blokker verdwenen uit het bedrijf dat hun naam draagt: de familie is er nu alleen nog als aandeelhouder betrokken.

Casa lanceert 20.20-strategie vanuit nieuw distributiecentrum

27/04/2017

Winkelketen Casa heeft officieel zijn intrek genomen in het nieuwe distributiecentrum in Olen. Het betekent ook meteen de start van de nieuwe strategie Casa 20.20, die de keten terug moet laten groeien.

Back to top