IKEA-advertenties bekroond en verguisd | RetailDetail

IKEA-advertenties bekroond en verguisd

IKEA-advertenties bekroond en verguisd

Terwijl IKEA in Groot-Brittannië in de prijzen is gevallen met een reclamecampagne voor zijn keukens, lijkt het Zweedse woonwarenhuis het met een andere campagne dan weer te hebben verkorven bij heel wat Italianen.

Gold Award in Groot-Brittannië…

Mother, het reclamebureau van Ikea in Groot-Brittannië, heeft een Gold Award gekregen voor de “Kitchen Party”-spot die het draaide voor Ikea. De spot is opgebouwd rond de synthesizer-pophit “You’ll always find me in the kitchen at parties” van Jona Lewie uit de eighties en brengt mensen in beeld die zich amuseren in uiteenlopende Ikea-keukens, waar telkens een feestje doorgaat. Wie goed kijkt, herkent onder de feestvierders overigens Jona Lewie zelf.

 

{youtubejw}mweZH3bOFG4{/youtubejw}

…holebi-rel in Italië

Net dezelfde week verscheen in tal van Italiaanse magazines een advertentie met de slogan “Siamo aperti a tutte le famiglie” (“We zijn open voor alle families”) op een foto van twee mannen hand in hand. De conservatieve pers, aanleunend bij Berlusconi en de rest van diep katholieke Italië, spreken van pure “provocatie” en “een goedkope manier om je als bedrijf in de kijker te spelen”.

 

In een reactie wijst het woonwarenhuis erop dat het streeft naar “gelijkheid voor iedereen” en “een wereld waarin het leven comfortabeler wordt voor alle gezinnen en koppels, ongeacht hun geaardheid”.

Terwijl IKEA in Groot-Brittannië in de prijzen is gevallen met een reclamecampagne voor zijn keukens, lijkt het Zweedse woonwarenhuis het met een andere campagne dan weer te hebben verkorven bij heel wat Italianen.

Gold Award in Groot-Brittannië…

Mother, het reclamebureau van Ikea in Groot-Brittannië, heeft een Gold Award gekregen voor de “Kitchen Party”-spot die het draaide voor Ikea. De spot is opgebouwd rond de synthesizer-pophit “You’ll always find me in the kitchen at parties” van Jona Lewie uit de eighties en brengt mensen in beeld die zich amuseren in uiteenlopende Ikea-keukens, waar telkens een feestje doorgaat. Wie goed kijkt, herkent onder de feestvierders overigens Jona Lewie zelf.

 

{youtubejw}mweZH3bOFG4{/youtubejw}

…holebi-rel in Italië

Net dezelfde week verscheen in tal van Italiaanse magazines een advertentie met de slogan “Siamo aperti a tutte le famiglie” (“We zijn open voor alle families”) op een foto van twee mannen hand in hand. De conservatieve pers, aanleunend bij Berlusconi en de rest van diep katholieke Italië, spreken van pure “provocatie” en “een goedkope manier om je als bedrijf in de kijker te spelen”.

 

In een reactie wijst het woonwarenhuis erop dat het streeft naar “gelijkheid voor iedereen” en “een wereld waarin het leven comfortabeler wordt voor alle gezinnen en koppels, ongeacht hun geaardheid”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Casa opent eerste Nederlandse winkel

01/06/2018

Nederland maakt kennis met een nieuwe interieurwinkelketen: Casa opent op vrijdag 1 juni de deuren in de Utrechtse binnenstad en introduceert ook zijn webshop. De lancering betekent het startschot van een grote ombouwoperatie.

Blokker België heeft een nieuwe directeur

31/05/2018

Rob Schuyt is per 1 mei in dienst getreden als algemeen directeur van Blokker in België. Hij neemt hiermee de functie over van Bernd Bosch, met wie het contract is beëindigd.