IKEA-advertenties bekroond en verguisd

IKEA-advertenties bekroond en verguisd

Terwijl IKEA in Groot-Brittannië in de prijzen is gevallen met een reclamecampagne voor zijn keukens, lijkt het Zweedse woonwarenhuis het met een andere campagne dan weer te hebben verkorven bij heel wat Italianen.

Gold Award in Groot-Brittannië…

Mother, het reclamebureau van Ikea in Groot-Brittannië, heeft een Gold Award gekregen voor de “Kitchen Party”-spot die het draaide voor Ikea. De spot is opgebouwd rond de synthesizer-pophit “You’ll always find me in the kitchen at parties” van Jona Lewie uit de eighties en brengt mensen in beeld die zich amuseren in uiteenlopende Ikea-keukens, waar telkens een feestje doorgaat. Wie goed kijkt, herkent onder de feestvierders overigens Jona Lewie zelf.

 

{youtubejw}mweZH3bOFG4{/youtubejw}

…holebi-rel in Italië

Net dezelfde week verscheen in tal van Italiaanse magazines een advertentie met de slogan “Siamo aperti a tutte le famiglie” (“We zijn open voor alle families”) op een foto van twee mannen hand in hand. De conservatieve pers, aanleunend bij Berlusconi en de rest van diep katholieke Italië, spreken van pure “provocatie” en “een goedkope manier om je als bedrijf in de kijker te spelen”.

 

In een reactie wijst het woonwarenhuis erop dat het streeft naar “gelijkheid voor iedereen” en “een wereld waarin het leven comfortabeler wordt voor alle gezinnen en koppels, ongeacht hun geaardheid”.

Terwijl IKEA in Groot-Brittannië in de prijzen is gevallen met een reclamecampagne voor zijn keukens, lijkt het Zweedse woonwarenhuis het met een andere campagne dan weer te hebben verkorven bij heel wat Italianen.

Gold Award in Groot-Brittannië…

Mother, het reclamebureau van Ikea in Groot-Brittannië, heeft een Gold Award gekregen voor de “Kitchen Party”-spot die het draaide voor Ikea. De spot is opgebouwd rond de synthesizer-pophit “You’ll always find me in the kitchen at parties” van Jona Lewie uit de eighties en brengt mensen in beeld die zich amuseren in uiteenlopende Ikea-keukens, waar telkens een feestje doorgaat. Wie goed kijkt, herkent onder de feestvierders overigens Jona Lewie zelf.

 

{youtubejw}mweZH3bOFG4{/youtubejw}

…holebi-rel in Italië

Net dezelfde week verscheen in tal van Italiaanse magazines een advertentie met de slogan “Siamo aperti a tutte le famiglie” (“We zijn open voor alle families”) op een foto van twee mannen hand in hand. De conservatieve pers, aanleunend bij Berlusconi en de rest van diep katholieke Italië, spreken van pure “provocatie” en “een goedkope manier om je als bedrijf in de kijker te spelen”.

 

In een reactie wijst het woonwarenhuis erop dat het streeft naar “gelijkheid voor iedereen” en “een wereld waarin het leven comfortabeler wordt voor alle gezinnen en koppels, ongeacht hun geaardheid”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


CASA rolt webshop verder uit

24/11/2017

Interieurwinkelketen CASA gaat verder met het uitrollen van zijn nieuwe webshops met ‘click & collect'. Eerder dit jaar werd het concept ingevoerd in België, Frankrijk en Luxemburg; nu is het de beurt aan Zwitserland, Spanje en Portugal.

Conforama lanceert nieuwe Maison Dépôt in Rijsel

23/11/2017

In de buurt van Rijsel stelt het Franse Conforama de jongste telg in de familie voor: Maison Dépôt. Met een scherp geprijsde mix van meubilair, decoratie en elektrotoestellen hoopt de nieuwe koopjesexpert ook Belgische dagjesmensen aan te trekken.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Back to top