IKEA-advertenties bekroond en verguisd

IKEA-advertenties bekroond en verguisd

Terwijl IKEA in Groot-Brittannië in de prijzen is gevallen met een reclamecampagne voor zijn keukens, lijkt het Zweedse woonwarenhuis het met een andere campagne dan weer te hebben verkorven bij heel wat Italianen.

Gold Award in Groot-Brittannië…

Mother, het reclamebureau van Ikea in Groot-Brittannië, heeft een Gold Award gekregen voor de “Kitchen Party”-spot die het draaide voor Ikea. De spot is opgebouwd rond de synthesizer-pophit “You’ll always find me in the kitchen at parties” van Jona Lewie uit de eighties en brengt mensen in beeld die zich amuseren in uiteenlopende Ikea-keukens, waar telkens een feestje doorgaat. Wie goed kijkt, herkent onder de feestvierders overigens Jona Lewie zelf.

 

{youtubejw}mweZH3bOFG4{/youtubejw}

…holebi-rel in Italië

Net dezelfde week verscheen in tal van Italiaanse magazines een advertentie met de slogan “Siamo aperti a tutte le famiglie” (“We zijn open voor alle families”) op een foto van twee mannen hand in hand. De conservatieve pers, aanleunend bij Berlusconi en de rest van diep katholieke Italië, spreken van pure “provocatie” en “een goedkope manier om je als bedrijf in de kijker te spelen”.

 

In een reactie wijst het woonwarenhuis erop dat het streeft naar “gelijkheid voor iedereen” en “een wereld waarin het leven comfortabeler wordt voor alle gezinnen en koppels, ongeacht hun geaardheid”.

Terwijl IKEA in Groot-Brittannië in de prijzen is gevallen met een reclamecampagne voor zijn keukens, lijkt het Zweedse woonwarenhuis het met een andere campagne dan weer te hebben verkorven bij heel wat Italianen.

Gold Award in Groot-Brittannië…

Mother, het reclamebureau van Ikea in Groot-Brittannië, heeft een Gold Award gekregen voor de “Kitchen Party”-spot die het draaide voor Ikea. De spot is opgebouwd rond de synthesizer-pophit “You’ll always find me in the kitchen at parties” van Jona Lewie uit de eighties en brengt mensen in beeld die zich amuseren in uiteenlopende Ikea-keukens, waar telkens een feestje doorgaat. Wie goed kijkt, herkent onder de feestvierders overigens Jona Lewie zelf.

 

{youtubejw}mweZH3bOFG4{/youtubejw}

…holebi-rel in Italië

Net dezelfde week verscheen in tal van Italiaanse magazines een advertentie met de slogan “Siamo aperti a tutte le famiglie” (“We zijn open voor alle families”) op een foto van twee mannen hand in hand. De conservatieve pers, aanleunend bij Berlusconi en de rest van diep katholieke Italië, spreken van pure “provocatie” en “een goedkope manier om je als bedrijf in de kijker te spelen”.

 

In een reactie wijst het woonwarenhuis erop dat het streeft naar “gelijkheid voor iedereen” en “een wereld waarin het leven comfortabeler wordt voor alle gezinnen en koppels, ongeacht hun geaardheid”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top