Ikea gaat naar tien designercollecties per jaar

Ikea gaat naar tien designercollecties per jaar

De Zweedse woongigant Ikea start een nieuwe merkpositionering onder de noemer 'Aandacht maakt alles mooier'. Bovendien wil de keten tot tien 'limited edition'-collecties per jaar maken, en verkoopt ze vanaf de herfst geen andere verlichting meer dan leds.

Focus op leds en designercollecties

Ikea zal meer aandacht gaan besteden aan nieuwe en tijdelijke collecties: volgens een Nederlands persbericht wil Ikea jaarlijks tot tien designercollecties lanceren, meer dan ooit voorheen. In de nieuwe catalogus, die binnenkort gelanceerd wordt, zullen een aantal van die collecties al te vinden zijn. Aan onze redactie bevestigde Ikea België echter dat ook in ons land de nieuwe collecties zullen worden aangeboden.

 

Vanaf september stapt Ikea wereldwijd ook volledig over op de verkoop van ledverlichting: die verbruiken tot 85 procent minder dan traditionele lampen en gaan veel langer mee. "Als 1 miljoen mensen 1 enkele lamp zouden vervangen voor een led-lamp, betekent dit een afname in CO2-uitstoot die gelijk staat aan 3.900 minder auto's op de weg op jaarbasis", vertelt duurzaamheidsdirecteur Steve Howard.

 

De nieuwe campagne legt ook extra focus op het principe van "Democratic design", dat Ikea al sinds 1976 hanteert: dat is "een methode gestoeld op vijf dimensies, die wij in elk individueel productieproces hanteren: vorm, kwaliteit, functie, duurzaamheid en een lage prijs. Elk product wordt ontworpen vanuit deze vijf oogpunten, die allemaal moeten kloppen," vertelt marketingmanager Jeroen Hubert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top