IKEA lanceert nieuwe catalogus met 'augmented reality'

IKEA lanceert nieuwe catalogus met 'augmented reality'

Elk jaar komt meubelgigant Ikea op de proppen met een nieuwe catalogus, om zo hun klanten wegwijs te maken in de nieuwe producten die het gamma zijn komen versterken. Om hun mobiele klanten nog meer van dienst te zijn, werd er dit jaar ook sterk ingezet op 'augmented reality'.

Augmented reality siert nieuwe catalogus

Via die "verbeterde realiteit" kan je zien of bepaalde meubels wel passen in de ruimte waarvoor je ze op het oog hebt. Door met je smartphone bepaalde pagina's te scannen, kan je extra filmpjes en foto's zien of kan je een kamer in de catalogus volledig van stijl veranderen.

 

Als je de catalogus neerlegt op de plek waar het meubelstuk moet komen en je scant hem met je mobiele toestel, dan zal de boekenkast of het bureau zelfs driedimensionaal verschijnen in de ruimte.

 

700 producten met lagere prijs

Meer dan zevenhonderd producten zullen dit jaar een lagere prijs hebben in de catalogus, vergeleken met de catalogusprijs van vorig jaar. De totale kost van die prijsverlagingen komt voor Ikea neer op een investering van meer dan 11 miljoen euro.

 

De catalogus van Ikea wordt verdeeld bij 3,4 miljoen gezinnen in België en Luxemburg. Om van de extra functionaliteiten gebruik te maken, heb je wel de app nodig van de Ikea catalogus, die je gratis kan downloaden in de App Store of de Google Play Store.
Tags: